Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Σιδηρόδρομος: υπογράφεται η νέα σύμβαση 46 εκ. ευρώ για το Καλλίδρομο
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Με την συμπληρωματική σύμβαση ύψους 46.000.000 ευρώ πρόκειται να ολοκληρωθούν τα έργα στη σήραγγα Καλλιδρόμου. Η σύμβαση κρίθηκε απαραίτητη για να μην συρθεί ο σιδηρόδρομος σε νέο διαγωνισμό με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Θετικά έχει γνωμοδοτήσει εδώ και καιρό το Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ πριν μερικές μέρες έγινε κουβέντα και στη Βουλή για το θέμα.

Πρόκειται για μια σύμβαση για πρόσθετες εργασίες που πρέπει να γίνουν για την ολοκλήρωση του διπλού τούνελ . Δεν πρόκειται για κάποιο καινούργιο διαγωνισμό διευκρίνισε χθες ο κ. Μάκης Βορίδης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων αλλά πρόκειται για μια συμπληρωματική σύμβαση.

Η αρχική σύμβαση ύψους 178,7 εκατομμυρίων ευρώ είχε υπογραφεί το 2006 και ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί. Η σήραγγα έχει μήκος 9,025 μ. είναι διπλού κλάδου με συνδετήριες στοές ανά 500 μ. Διέρχεται από περιοχές με αργιλικούς σχηματισμούς, ασβεστολίθους και οφιολίθους. Η διάνοιξη της αργίλου, είναι ίσως το δυσκολότερο τμήμα αυτή την στιγμή παγκοσμίως και διανοίγεται με πρωτοποριακή μέθοδο που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στον κόσμο και η οποία αναπτύχθηκε στο εργοτάξιο.Η σύμβαση υπογράφηκε στις 28/09/2006 και το έργο είχε αρχική διάρκεια 40 μήνες, δηλαδή μέχρι 28/01/2010.

Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη με την συμπληρωματική σύμβαση θα κατασκευαστεί το πιο βαθύ σημείο και ότι πρέπει να κατασκευαστούν περίπου 632 μέτρα στην αριστερή πλευρά και 618 μέτρα στην δεξιά. Μάλιστα δίδοντας στοιχεία στη δημοσιότητα αυτή το ποσοστό της διάνοιξης είναι στο 93% και υπολείπεται το 7% για να ολοκληρωθεί.

Αναφέρθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν στο σημείο που πρέπει να γίνει η διάνοιξη, όπως επίσης και στο γεγονός ότι από τα περίπου 13χλμ τελικής επένδυσης έχει γίνει η επένδυση σε μήκος 9.687 μέτρων και ποσοστό 82%. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για το επιστημονικό δυναμικό το οποίο ασχολήθηκε στη σήραγγα και τις δυσκολίες που υπήρξαν και προσδιόρισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε δώδεκα μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.

Μάλιστα ο υπουργός υπογράμμισε ότι έμμεσα έχει ανάψει πράσινο φως για συμπληρωματική σύμβαση και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς έχει μπει στο αρχείο η καταγγελία που έγινε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Από την πλευρά του ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Χρήστος Σταϊκούρας που ήταν παρών στη συνεδρίαση της συγκεκριμένης Επιτροπής έκανε ιδιαίτερες αναφορές όχι μόνο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα μέχρι την ολοκλήρωσή του. Απηύθυνε σειρά από ερωτήματα για το γεγονός ότι σταμάτησαν οι εργασίες για ένα πολύ μεγάλο διάστημα και ότι καθυστερούσαν διοικητικές πράξεις για περισσότερο από έξι μήνες.

Συνδύασε τις χρηματοδοτήσεις του έργου με το σημαντικό ψαλίδι στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εξέφρασε την απορία του για το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχει τεθεί. Για το τμήμα από την Τιθορέα έως το Λιανοκλάδι που είναι 54 χιλιόμετρα ζήτησε από το Υπουργείο να ενημερωθεί πότε θα ολοκληρωθεί το έργο που προβλέπονταν για το Δεκέμβρη του 2013 και πόσο θα στοιχίσει.

Στο τέλος ο Υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό πως από το 40ο έως το 54ο χιλιόμετρο το έργο ολοκληρώνεται εντός του επόμενου διμήνου ενώ δεν έκανε καμία αναφορά για την επόμενη και τελική σύμβαση που αφορά την κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα - Λιανοκλάδι- Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου» που ολοκληρώνει τα έργα αυτά που αναμένεται να λειτουργήσουν το νωρίτερο το 2015.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Ο διαγωνισμός αυτός αναμενόταν σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ μέχρι το τέλος του έτους αλλά προς το παρόν δεν έχει δοθεί τίποτα στην δημοσιότητα.