Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Euro2Day] ΟΑΣΑ-ΟΣΕ-ΥΠΑ: Επί ποδός πολέμου για την εφεδρεία
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι εργαζόμενοι σε αστικές συγκοινωνίες, ΟΣΕ και Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αναμένοντας, τις επόμενες μέρες, να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς πρόκειται να ισχύσει σχετικά με την εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας στους φορείς του υπουργείου Μεταφορών.

Τα τύμπανα των κινητοποιήσεων έχουν αρχίσει ήδη να χτυπούν από τη Δευτέρα, με τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να πραγματοποιούν κατάληψη του κτιρίου Διοίκησης της Υπηρεσίας διαμαρτυρόμενοι για την μείωση του προσωπικού της που απειλεί με «λουκέτο» 21 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης έχει ήδη εκφραστεί υπέρ μιας ξεχωριστής μεταχείρισης, στο πλαίσιο της εργασιακής εφεδρείας, για τους φορείς της αρμοδιότητάς του, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται για Δημόσιο με την στενή έννοια του όρου, άλλα για υπηρεσίες που παράγουν έργο και έχουν έσοδα.

Συνάντηση Βορίδη – Διοικήσεων

Σε τοποθέτησή του ο υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε ότι εντός της εβδομάδας αναμένεται να υπάρξει απόφαση αναφορικά με το μέτρο της εφεδρείας και στον τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, επαναλαμβάνοντας ότι απαιτούνται στοχευμένες παρεμβάσεις και εξορθολογισμός προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικές επιπτώσεις τόσο στις παρεχόμενες υπηρεσίες όσο και στα έσοδα.

Τη Δευτέρα το απόγευμα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είχε συνάντηση και με τις Διοικήσεις φορέων της αρμοδιότητάς του που εντάσσονται στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.

Παρά, όμως, τον θετικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το αίτημα των εργαζομένων ο κ. Βορίδης οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε κυβερνητικό επίπεδο με κύριο γνώμονα να μην διαταραχθεί η εφαρμογή του μέτρου συνολικά.

Από τις αρχές του 2012 στην εφεδρεία ΟΑΣΑ και ΟΣΕ

Για την περίπτωση των συγκοινωνιών και του ΟΣΕ που αναμένεται να υπαχθούν στο μέτρο στο τέλος του έτους υπάρχουν ακόμη μικρά χρονικά περιθώρια προκειμένου να γίνουν διορθώσεις στο μέτρο το οποίο συνολικά, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, αφορά περίπου 1.100 άτομα στους ομίλους ΟΑΣΑ και ΟΣΕ.

Στον ΟΑΣΑ οι εργαζόμενοι που έχουν λάβει τις σχετικές επιστολές υπολογίζονται συνολικά σε περίπου 600 άτομα, με την πλειοψηφία να προέρχεται από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Στον ΟΣΕ υποψήφιοι για ένταξη στην εργασιακή εφεδρεία είναι περίπου 400 εργαζόμενοι σε όλον τον όμιλο.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να αντέξει αυτή την μείωση προσωπικού, την ώρα που ήδη ο αριθμός των εργαζομένων την τελευταία χρονιά έχει μειωθεί κατά περίπου 50%, καθώς κάτι τέτοιο είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μείωση του έργου και απαξίωσή του.

Μάλιστα την άποψη αυτή φαίνεται ότι συμμερίζονται και οι διοικήσεις οι οποίες βρίσκονται στο πλευρό των εργαζομένων στην συγκεκριμένη περίπτωση και, αναμένοντας τα αποτελέσματα των κυβερνητικών αποφάσεων, δεν έχουν ακόμη προχωρήσει σε καμία διαπιστωτική πράξη για την ένταξη κάποιου εργαζόμενου στην εφεδρεία.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, η υποχρεωτική αποχώρηση προσωπικού θα δυναμιτίσει η λειτουργία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν παράγουν σήμερα ελλείμματα. Μάλιστα η τελευταία, τον Δεκέμβριο, αναμένεται να εμφανίσει για πρώτη φορά στην ιστορία της λειτουργικό πλεόνασμα.

Τελειώνει ο χρόνος για την ΥΠΑ

Την ίδια όμως ώρα εξαιρετικά περιορισμένα είναι τα χρονικά περιθώρια στην περίπτωση της ΥΠΑ, η οποία ανήκει στον λεγόμενο στενό δημόσιο τομέα και οι όποιες αποφάσεις για την τύχη του προσωπικού της θα πρέπει να ληφθούν άμεσα, αφού με την αποχώρηση περίπου 120 υπαλλήλων θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία αρκετών μικρών αεροδρομίων της χώρας.

Ειδικότερα σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας εντάσσεται εξειδικευμένο προσωπικό, όπως ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων και πυροσβέστες, γεγονός που θα δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία των αεροδρομίων που, κατά κύριο λόγο αναμένεται να εκδηλωθούν με καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Μάλιστα οι μειώσεις σε προσωπικό έρχονται σε μια στιγμή που οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση εως και 25% της κίνησης που θα προέρχεται από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα ελληνικά αεροδρόμια την επόμενη χρονιά.