Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ημερησία] «Ναι» στον Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Και ξαφνικά, η Βουλγαρία άναψε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη. Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Βουλγαρίας έδωσε θετική αξιολόγηση στη νέα περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, στο τμήμα που αφορά στο λιμάνι του Μπουργκάς. Η απόφαση έχει ήδη γνωστοποιηθεί στην Transbalkan Pipeline, την εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο και ανακοινώθηκε χθες στο πλαίσιο της ελληνο-βουλγαρικής συνάντησης για το θέμα, που έγινε στη Σόφια.

Το έργο «πάγωσε» από το καλοκαίρι του 2010, μετά από δηλώσεις του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας ότι το πρότζεκτ δεν θα μπορούσε να πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Εκτοτε η Tansbalkan Pipeline υπέβαλε στις αρμόδιες βουλγαρικές αρχές σωρεία περιβαλλοντικών μελετών, οι οποίες κάθε φορά απορρίπτονταν και επανυποβάλλονταν αναθεωρημένες. Προχθές, όμως, η τελευταία περιβαλλοντική μελέτη κρίθηκε θετικά.

Απο τις ελληνικες αρχές, η αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη έχει γίνει δεκτή από τις 27 Ιουλίου 2010.

Δικαίωση
«Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά θετική και δικαιώνει τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία με σταθερότητα και επιμονή προώθησε και στήριξε όλες τις διαδικασίες, προκειμένου ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη να αντιμετωπιστεί από την περιβαλλοντική του πλευρά» δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης, προσθέτοντας ότι πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή νόμος που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο πρότζεκτ ως έργο εθνικής σημασίας.

Στη Transbalkan Pipeline ρωσικες εταιρείες κατέχουν το 51%. Το υπόλοιπο 49% είναι μοιρασμένο στην ελληνική και βουλγαρική πλευρά με μερίδιο 24,5% η κάθε μία. Στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο μετέχουν τα Ελληνικά Πετρέλαια και οι όμιλοι Λάτση και Κοπελούζου, ενώ μικρή συμμετοχή 1% έχει και το ελληνικό δημόσιο.

H θετική έκβαση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης απο τη Βουλγαρία δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσουν άμεσα τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Βουλγαρία οι προβλεπόμενες από το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης με τους εκρποσώπους των φορέων στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει ο αγωγός.