Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Έθνος] Μπλακ άουτ διαρκείας από τις απεργίες στις συγκοινωνίες
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Στα άκρα η σύγκρουση κυβέρνησης - συνδικαλιστών. Εντολή στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη μόλις εξαγγέλλονται κινητοποιήσεις.

Χάος αναμένεται να επικρατήσει και σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, καθώς "παραλύει" για άλλη μία φορά το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών.

Οι εργαζόμενοι σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στον ΟΣΕ και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, ενώ χειρόφρενο από σήμερα τραβούν και οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι έχουν εξαγγείλει 48ωρη απεργία. Αποτέλεσμα είναι οι μοναδικές μετακινήσεις να γίνονται μόνο με ΙΧ, γεγονός το οποίο αναμένεται να φέρει την Αθήνα για ακόμα μία φορά στα όρια της κυκλοφοριακής ασφυξίας.

Την ίδια στιγμή τη στάση του σκληραίνει και το υπουργείο Υποδομών, το οποίο, ύστερα από την απειλή παύσης πληρωμών στους εργαζομένους, έχει ήδη δώσει εντολή στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη αμέσως μόλις εξαγγέλλονται οι απεργίες, προκειμένου να κρίνονται παράνομες.

Ηδη η χθεσινή απεργία στο μετρό κρίθηκε παράνομη ύστερα από προσφυγή της διοίκησης. Ωστόσο έως αργά το απόγευμα η απόφαση δεν είχε κοινοποιηθεί στα σωματεία των εργαζομένων ώστε να επαναλειτουργήσει το μέσο, ενώ παράλληλα είχε ζητηθεί και κάλυψη της κινητοποίησης από το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.

Οι εργαζόμενοι, πάντως, παρά τις προσφυγές, είναι αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα και δηλώνουν ότι θα επιμείνουν στην απεργία ανεξαρτήτως της δικαστικής απόφασης.

"Ποια Δικαιοσύνη θα αποφανθεί ότι είναι παράνομη η απεργία ανθρώπων που απολύονται από την ασυνεννοησία και το κρυφτούλι υπουργών" λέει ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών του μετρό, Χρήστος Κούκης.

Αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουν είναι και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ: "Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουμε πια ούτε ένα βήμα πίσω. Η απεργία δεν αλλάζει με τίποτα" σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ Μιχάλης Λιαγούρης και προειδοποιεί με κλιμάκωση εάν εφαρμοστεί η εργασιακή εφεδρεία.

Χθες, πάντως, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό (Βήμα FM) ανέφερε ότι "το οριζόντιο μέτρο του 10% σε όλες τις ΔΕΚΟ, και ιδιαίτερα σε πολύ παραγωγικές, με εξειδικευμένο αντικείμενο και παραγωγικό προσωπικό, πρέπει να το δούμε και θα το δούμε". Κάλεσε μάλιστα τους απεργούς των αστικών συγκοινωνιών "να κατανοήσουν την ταλαιπωρία των υπολοίπων εργαζομένων", γιατί όπως τόνισε "οι συγκοινωνίες υπάρχουν για να εξυπηρετούν τους πολίτες και επιδοτούνται από τους πολίτες για να λειτουργούν καθημερινά".

Για σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, στον ΟΣΕ, αλλά και οι αυτοκινητιστές ταξί προγραμματίζουν συλλαλητήριο έξω από το υπουργείο Μεταφορών στις 12 το μεσημέρι.

Εντός της ημέρας αναμένεται να συνεδριάσουν εκ νέου προκειμένου να αποφασίσουν συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό στους Ομίλους του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ, απ' όπου σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών έχουν ήδη μεταταχθεί ή πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου συνολικά περίπου 3.000 εργαζόμενοι, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 2.000.

ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

--ΣΗΜΕΡΑ Ακινητοποιημένα όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου του ΟΣΕ και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και των ταξί λόγω 24ωρης απεργίας.
--ΑΥΡΙΟ 24ωρη απεργία στα ταξί. Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ προσανατολίζονται σε 24ωρη παναττική απεργία, ενώ το ενδεχόμενο νέας απεργίας εξετάζουν και οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ
--ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ προσανατολίζονται σε νέα 24ωρη απεργία.
--ΔΕΥΤΕΡΑ Στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα στα αστικά λεωφορεία και από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα στα τρόλεϊ, λόγω γενικής συνέλευσης.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Οι διοικήσεις, έπρεπε να έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, από την πρώτη μέρα. Όλοι παίζουν κρυφτούλι, με μόνο χαμένο τον επιβάτη. Αμά θέλουν να πάρουν οι συνδικάλες τον κόσμο με το μέρος τους, υπάρχουν τρόποι. Φαντασία αν υπάρχει δεν ξέρω...

Τολμάνε να αποκλείσουν τον υπουργό στο σπίτι του ή στο Υπουργείο; Όχι!
Τολμάνε να μεταφέρουν μια μέρα δωρεάν τους επιβάτες; Όχι!
Τολμάνε να μην μπούν για ένα διάστημα για ελέγχους, μετά τις κινητοποιήσεις; Όχι;

Τσάμπα μαγκιά, λοιπόν στην πλάτη των επιβατών. Μόνο που τώρα, ο κόσμος δεν έχει τη δυνατότητα να παίρνει πιο συχνά ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε - δικαιολογημένα πλέον - κίνημα δεν πληρώνω από άτομα που μέχρι σήμερα πλήρωναν κανονικά κόμιστρο, αλλά αντιδρούν πλέον στα καψώνια των συνδικαλιστών οι οποίοι ζούνε στο δικό τους γυάλινο κόσμο.

Και μην βγεί κανείς από τις συγκοινωνίες, να μας πεί το ποιηματάκι περί κοινωνικού αυτοματισμού. Βαρέθηκα να ακούω τέτοιες αηδίες, επειδή θέλω απλώς και μόνο να πάω στον προορισμό μου με τη συγκοινωνία.
Τέλος, αυτό το αστειάκι με τις γενικές συνελεύσεις, πρέπει να τελειώνει. 2-3 εκπρόσωποι από κάθε αμαξοστάσιο ως εκπρόσωποι των υπολοίπων. Δε μπορεί να παραλύει μια πόλη 5 εκατ. κατοίκων για να λουφάρουν κάποιοι.

Μήπως ήρθε η ώρα ο ΟΑΣΑ να λειτουργήσει με τα πρότυπα του ΟΑΣΘ;