Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Aggelioforos.gr] 123 νέα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2
ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Σε... γενναία ανανέωση του στόλου των λεωφορείων του προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο οποίος σταδιακά θα προμηθευτεί 123 νέα αστικά, αντικαθιστώντας αντίστοιχο αριθμό λεωφορείων που έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής.

Οταν ολοκληρωθεί η αντικατάσταση, ο μέσος όρος ζωής των 622 λεωφορείων που αποτελούν το στόλο του ΟΑΣΘ θα πέσει στα πέντε χρόνια από εξίμισι με επτά που είναι σήμερα.

Η αρχή γίνεται εντός του έτους, το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, οπότε αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη και να παραδοθούν στον ΟΑΣΘ 18 νέα λεωφορεία των 100 θέσεων (απλά), εκ των οποίων τα 12 με τρεις πόρτες και τα έξι με δύο πόρτες. Οπως εξηγεί ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, «υπογράψαμε σύμβαση με την ιταλική Irisbus, μετά από δημόσιο διεθνή διαγωνισμό που έγινε στις αρχές του έτους, και περιμένουμε να μας παραδώσει τα λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα πανεπιστήμια. Με το που θα έρθουν τα νέα λεωφορεία, θα αποσύρουμε αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στη συγκεκριμένη γραμμή, με ειδική έγκριση από το υπουργείο, καθώς έχει λήξει η θητεία τους».

Εξάλλου, όπως σημειώνει ο κ. Στεφανίδης, το πρώτο εξάμηνο του 2012 πρόκειται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη ακόμα 15 λεωφορεία, αρθρωτά, των 165 θέσεων, από τη Mercedes, μετά από σύμβαση η οποία υπογράφηκε επίσης έπειτα από τη διενέργεια δημόσιου, διεθνούς διαγωνισμού.

Τα 15 νέα αρθρωτά λεωφορεία θα αντικαταστήσουν μέρος των μπλε αρθρωτών αστικών που έχουν παραμείνει στην κυκλοφορία και πρόκειται να αποσυρθούν.

Ολα τα λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό, θα είναι προσβάσιμα στους ανθρώπους με αναπηρίες, θα έχουν μόνον ένα σκαλοπάτι ώστε να είναι εύχρηστα στους ηλικιωμένους, στα παιδιά και γενικότερα στους ανθρώπους με μειωμένη κινητικότητα, θα διαθέτουν σύστημα επίκλισης (θα μπορούν να γέρνουν) και βέβαια θα είναι αντιρρυπαντικά, διαθέτοντας κινητήρα Euro 5.

Αλλα 90

Σε νέο δημόσιο, διεθνή διαγωνισμό θα προχωρήσει ο οργανισμός, όπως υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης, τον επόμενο μήνα ή, το αργότερο, το Νοέμβριο, για την προμήθεια ακόμα 90 νέων λεωφορείων. Τα 45 εξ αυτών θα είναι απλά, των 100 θέσεων, με τρεις πόρτες, ενώ τα υπόλοιπα 45 θα είναι αρθρωτά, των 165 θέσεων.

Η νέα αυτή φουρνιά, που θα αρχίσει να έρχεται στη Θεσσαλονίκη το 2012 και η παραλαβή της θα ολοκληρωθεί το 2013, θα αντικαταστήσει όσα μπλε αρθρωτά λεωφορεία έχουν απομείνει και όσα απλά έχουν συμπληρώσει τα 15 χρόνια ζωής. Τα νέα λεωφορεία θα διαθέτουν κινητήρα Euro 5, εκτός εάν μέχρι την παραλαβή τους έχει κυκλοφορήσει ακόμη καλύτερος κινητήρας, Euro 6. Σε κάθε περίπτωση, οι τεχνικές προδιαγραφές θα προβλέπουν την προμήθεια ό,τι πιο σύγχρονου.

«Το κόστος για τα 123 λεωφορεία είναι περίπου 42,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί επένδυση των μετόχων του ΟΑΣΘ», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης. Ο ίδιος τονίζει ότι ο οργανισμός αποτελεί το μοναδικό πανευρωπαϊκά ο οποίος διαθέτει λεωφορεία για αστικές μετακινήσεις ηλικίας έως 15 ετών. Κάνοντας αντιπαραβολή με την ΕΘΕΛ, της Αθήνας, λέει ότι όχι μόνο τα λεωφορεία της μετρούν πολλά χρόνια ζωής, αλλά ότι πολλά από αυτά που χρησιμοποιεί, ο ΟΑΣΘ τα έχει αποσύρει προ πολλού.

Οσο για τα λεωφορεία που αποσύρει ο ΟΑΣΘ, αυτά, όπως εξηγεί καταλήγοντας ο κ. Στεφανίδης, είτε αποξηλώνονται και χρησιμοποιούνται τα ανταλλακτικά τους από τον οργανισμό, είτε γίνεται διαγωνισμός εκποίησής τους. Πρόσφατα, παλιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ αγοράστηκαν από τα ΚΤΕΛ της Πάτρας και της Ρόδου.
Πρωτα πια μπλε λεωφορεια θα αποσυρθουν??αυτα του 72 η αυτα του 32??
του 72 και μετά του 8 και 32
Το 32 ομως εχει τα πρωτα 600αρια..αρα θα παει η σειρα πρωτα 72 μετα 32 και τελος 8...Αν και νομιζω οτι στο 72 δεν θα πανε τα citaro...στο 8 ειναι πιο πιθανο...
Τα νεα Citaro θα πανε στο 3 το οποιο θα κρατησει και μερικα απο τα παλιοτερα για να συμπληρωσει τη δυναμη. Τα πλεοναζοντα του 2006 θα πανε στο 10 το οποιο θα δωσει τη δυναμη του στο 72.
το 72 θα πάρει τα νέα citaro το είχε πει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ στο tv100 και στο κατω κάτω της γραφής πετραιλαιοκίνητα θα είναι και θα είναι σε γραμμή που να μην μπαίνει μέσα στην πόλη άρα;
Αρα τιποτα... Ο κ. Στεφανιδης ειπε οτι το 72 θα παρει καινουργια λεωφορεια, οχι αυτα που θα ερθουν. Τα B9LA ειναι σχεδον καινουργια και EuroIV, τα υπολοιπα ειναι φαντασιες...
Ο προέδρος του ΟΑΣΘ είχε πει ότι τα 15 νέα λεωφορεία που θα έρθουν τον Φεβρουάριο θα τα πάρει η Περαία και από Περαία περνάει το 72 άρα;
Αρα ειπε οτι τον Φεβρουαριο θα παρει νεα λεωφορεια η Περαια, οχι ΤΑ καινουργια...
πρόσεξε chrispan που θα έρθουν τον Φεβρουάριο νεα λεωφορεία και το 10 αποκλείεται να πάρει τα citaro του 3 γιατί τα citaro του 2006-2007 είναι πιο παλιά από τα b9la
Σελίδες: 1 2