Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [NewsCode.gr] Το μετρό της Μόσχας αναζητά ξένους επενδυτές
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Το μοσχοβίτικο μετρό προκήρυξε πέρισι ανοικτό Διαγωνισμό για την κατασκευή νέων γραμμών και σταθμών. Τότε υπέβαλαν τις αιτήσεις τους τέτοιοι παγκόσμιοι γίγαντες, όπως είναι οι εταιρείες Hyundai και Siemens.

Τώρα προσχώρησε σ΄αυτές τις εταιρείες και η γαλλική Vinci, η οποία κατασκευάζει την σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας ανάμεσα στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.

Το μετρό της Μόσχας κατασκευαζόταν ευθύς εξαρχής ως μεταφορικό και ταυτόχρονα στρατηγικό έργο. Αν κάποιες ξένες εταιρείες είχαν σχέσεις συνεργασίας με το μετρό, η συνεργασία τους περιοριζόταν αποκλειστικά στις προμήθειες τεχνικών μέσων.

Η πρόσβαση κάτω στη γη ήταν απαγορευμένη για τους ξένους. Η γαλλική εταιρεία Vinci, π.χ. είχε προτείνει αρκετές φορές να κατασκευάσει υπόγεια πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, επενδύοντας στο σχέδιο 300 εκατομμύρια δολάρια, αλλά οι αρχές της ρωσικής πρωτεύουσας απέρριπταν κάθε φορά τις προτάσεις της. Εξάλλου, η Ρωσία, και μαζί της και η Μόσχα αλλάζουν και γίνονται όλο και πιο ανοικτές. Η προσέλκυση των ξένων στην κατασκευή τέτοιων, κάποτε κλειστών έργων έγινε πρόσταγμα της εποχής.

Εξάλλου, εξετάζονται όλες οι αιτήσεις συμμετοχής στο Διαγωνισμό, αξενάρτητα από το ποιές εταιρείες - ρωσικες ή ξένες, έχουν υποβληθεί. ΄Ολες τους θα συμμετέχουν στο Διαγωνισμό στον οποίο θα νικήσει η πρόταση με τον βέλτιστο συσχετισμό της τιμής και της ποιότητας.

Η Κρατική Ντούμα για τον αποκλεισμό τυχών διοικητικών εμποδίων για τις επενδύσεις, μελετά ειδικές τροποιποιήσεις στον Νόμο για τις ξένες επενδύσεις στις στρατηγικές επιχειρήσεις της Ρωσίας. Υπολογίζοντας τα συμφέροντα της εθνικής ασφάλειας το μοσχοβίτικο μετρό εξακολουθεί να είναι στρατηγική μονάδα.

Παρ’ όλα αυτά οι νέες γραμμές του υπόγειου και του ελαφρού μετρό θα εκπληρώνουν αποκλειστικά μεταφορική λειτουργία και εκεί μπορεί να σταθεί πολύ χρήσιμη η πείρα των ξένων εταιρειών. Τέτοια γνώμη εξέφρασε στο ΡΣ "Η Φωνή της Ρωσίας" ο Γκεόργκι Σινίτσκι, διευθυντής της Υπηρεσίας Σηράγγων της Ρωσίας.

- «Θαυμάσιες σήραγγες και υπόγειες γραμμές κατασκευάζουν οι εταιρείες από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, ενώ μία από τις καλύτερες Υπηρεσίες κατασκευής σηράγγων σήμερα είναι η Υπηρεσία της Κίνας, η οποία μέσα σε 10 χρόνια κατασκεύασε σήραγγες μήκους 280 και πάνω χιλιομέτρων!.

Μέσα στα πλησιέστερα πέντε χρόνια στη ρωσική πρωτεύουσα προβλέπεται να κατασκευτούν γραμμές μετρό μήκους σχεδόν 85 χιλιομέτρων. Κάθε χρόνο θα κατασκευάζονται επίσης σχεδόν 14 νέοι Σταθμοί. Αυτό σημαίνει ότι οι ξένες εταιρείες έχουν πολύ ρεαλιστική ευκαιρία να πάρουν μέρος στην ανάπτυξη του μεταφορικού συστήματος της ρωσικής πρωτεύουσας»,- σημείωσε ο Γκεόργκι Σινίτσκι.