Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Aggelioforos.gr] Υπερατλαντικές πτήσεις το 2013
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Ούτε ένα μεγάλο έργο δε θα είναι έτοιμο το 2012, έτος - ορόσημο για τη Θεσσαλονίκη που θα μετρά 100 χρόνια ελευθερίας, αφού και η ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10 - 28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» παραπέμπεται για το τέλος του 2013. Η αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ήταν ο Ιούλιος του 2011. Πήγαμε στο 2012 και φτάσαμε στο τέλος του 2013...

«Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να έχει έτοιμα μεγάλα έργα το 2012, εάν δεν είχαμε καθυστερήσεις και παλινωδίες. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι ότι από το αμέσως επόμενο έτος θα αρχίσουν να παραδίδονται έργα. Ετσι, εκτός από τον 10 - 28, το 2013 θα δίνονται τμήματα της αναβαθμισμένης εσωτερικής περιφερειακής, η οποία θα διαθέτει ανισόπεδους κόμβους. Πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο, σημαντικό έργο, το οποίο στο τέλος του χρόνου θα αρχίσει να δημοπρατείται τμηματικά», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Α», ύστερα από σύσκεψη με αντικείμενο την εξέλιξη του έργου κατασκευής της επέκτασης του 10 - 28. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο γ. γ. Δημοσίων Εργων του υπουργείου, Γιάννης Οικονομίδης, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Από το Λιτόχωρο

Ο υφυπουργός εξήγησε, πάντως, ότι μετά την έναρξη του έργου, το 2005, διαφοροποιήθηκε ο τρόπος κατασκευής του σε σχέση με τη μελέτη, καθώς οι τόνοι αμμοχάλικα που απαιτούνται φτάνουν στο αεροδρόμιο από το Λιτόχωρο αντί για τον Αγιο Αντώνιο και η κατασκευή του επιχώματος γίνεται από τη θάλασσα και όχι από την ξηρά. Οι τροποποιήσεις αυτές, πέρα από τις καθυστερήσεις, αύξησαν τη δαπάνη κατασκευής κατά περίπου 27 εκατ. ευρώ, ποσό που καλύπτεται από εθνικούς πόρους.

Τα οφέλη

Η επέκταση του 10 - 28 κατά περίπου 1.000 μέτρα μέσα στη θάλασσα αποτελεί, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, μαζί με την αναβάθμιση του αεροδρομίου ένα ζωτικής σημασίας έργο. Με την ολοκλήρωσή του, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις, ακόμη και υπερατλαντικές, που σήμερα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν λόγω ελλιπών υποδομών. Η αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, αλλά και η καθιέρωση δρομολογίων μακρινών αποστάσεων, συγκαταλέγονται στα οφέλη που θα προκύψουν από το έργο.

Εξάλλου, σε συνδυασμό με το σύστημα ενόργανης προσγείωσης και αυτόματης προσέγγισης «ILS 2» που είναι εγκατεστημένο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα μπορούν να πραγματοποιούνται προσγειώσεις αεροπλάνων ακόμη και όταν επικρατούν ομίχλη και χαμηλή νέφωση και έτσι θα μειωθούν σημαντικά οι μέρες που το αεροδρόμιο κλείνει.

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10 - 28, λέγοντας ότι θα προκηρυχθεί στο τέλος του έτους, με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η σχετική μελέτη εκπονείται από την ΥΠΑ. Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10 - 28, ώστε ο νέος, εκτεταμένος διάδρομος, συνολικού μήκους 3.440 μέτρων, να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά.