Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Voria.gr] Βραχυκύκλωμα σε ΣΑΣΘ κι ΟΑΣΘ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Διάσταση απόψεων για το εξυγιαντικό μέτρο, ανάμεσα στους δύο φορείς, για το ποιος θα έχει το «πάνω χέρι» στην εφαρμογή του

Φρένο στην εισιτηριοαποφυγή που παρατηρείται στις μετακινήσεις με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και ίσως φθάνει ακόμη και το 15% των συνολικών ημερήσιων μετακινήσεων, αναμένεται να βάλει το ηλεκτρονικό εισιτήριο που προωθείται για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Το εξυγιαντικό μέτρο, ωστόσο, βραχυκυκλώνει τις σχέσεις του ΟΑΣΘ, με το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), αφού αμφότεροι οι φορείς επιθυμούν να έχουν το «πάνω χέρι» στον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η υιοθέτηση και η εφαρμογή του.

«Δεν υπάρχει καμία κόντρα. Υπάρχει απλώς μια διάσταση απόψεων για το θέμα», παραδέχεται σχετικά ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ κ.Π. Παπαϊωάννου και διευκρινίζει πως «ο ΟΑΣΘ θέλει να το εφαρμόσει μόνος του, ενώ εμείς θεωρούμε πως θα πρέπει να γίνει συνολικά από το ΣΑΣΘ, διότι στο μέλλον θα έχουμε και άλλα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας, όπως το μετρό και θέλουμε να παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον πολίτη».

Στο λογικό επιχείρημα του ΣΑΣΘ, πάντως, ο ΟΑΣΘ φέρεται να επιμένει και να έχει υποσχεθεί στον φορέα που τον εποπτεύει ότι συντόμως θα του διαβιβάσει σχετική μελέτη την οποία έχει εκπονήσει για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, προκειμένου να το εφαρμόσει στις αστικές συγκοινωνίες. «Τη ζητήσαμε αυτή τη μελέτη, αλλά ακόμη δεν μας την έχουν προσκομίσει», εξηγεί ο κ. Παπαϊωάννου και σημειώνει με νόημα ότι σε κάθε περίπτωση «πρέπει να υπάρξει έγκριση από το ΣΑΣΘ για να προχωρήσει το σχέδιο».

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, και το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης, όπως παραδέχεται ο επικεφαλής του έχει δρόμο να διανύσει, ακόμη, για να είναι σε θέση να δρομολογήσει πρακτικά το όλο project.

«Έχουμε κάνει κάποια βήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τα οποία, όμως, είναι μετέωρα, με την έννοια ότι θα πρέπει να προηγηθούν μια σειρά από προγραμματικές συμφωνίες με την Κοινωνία της Πληροφορίας και το πρόγραμμα Ψηφιακή Σύγκλιση, για τις οποίες, ωστόσο, απαιτείται πριν να καθίσουμε στο ίδιο τραπέζι με τον ΟΑΣΘ, διότι εκείνος είναι που θα το λειτουργήσει, ενώ το ΣΑΣΘ θα είναι ο κύριος του έργου».

Παρόλα αυτά έχουν, ήδη, πραγματοποιηθεί τουλάχιστον δύο συναντήσεις του ΣΑΣΘ με τις δημόσιες αρχές στην Αθήνα και οι διαδικασίες θα είχαν τρέξει γρηγορότερα αν δεν είχαν μεσολαβήσει οι τελευταίες εξελίξεις στο πολιτικό μέτωπο και στο επίπεδο της οικονομίας. «Μείναμε λίγο πίσω με όλα αυτά», αναφέρει ο κ. Παπαϊωάννου και επισημαίνει πως ο στόχος να τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε ένα χρόνο από σήμερα θα μπορούσε να είναι ρεαλιστικός «αν αρχίσουμε τις διαδικασίες τώρα. Αν όμως βραδυπορήσουμε, ένας χρόνος δεν θα επαρκέσει».

Το όφελος από τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κατά τον ίδιο, θα είναι τόσο στο επίπεδο της μείωσης της εισιτηριοαποφυγής, όσο και σε σχέση με την εφαρμογή ενός δικαιότερου συστήματος τιμολόγησης, που θα είναι ζωνικό, διαφοροποιημένο κλπ «Άρα, μιλάμε για περισσότερα έσοδα, και δικαιότερες υπηρεσίες», είπε ο κ. Παπαϊωάννου και μολονότι ανέφερε πως δεν έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη μελέτη για το ζήτημα της εισιτηριοαποφυγής, εξέφρασε την εκτίμηση πως «είναι σημαντική κι ίσως της τάξεως του 10%-15%». Όσον αφορά, τέλος, για τους στόχους του ΣΑΣΘ για την αύξηση της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς από τους Θεσσαλονικείς για τις μετακινήσεις τους, ο κ. Παπαϊωάννου ανέβασε τον πήχυ στις 270 εκατομμύρια επιβιβάσεις το 2020, από τις 180 εκ. που είναι σήμερα κι αντιστοιχούν σε μερίδιο 20% επί των συνολικών ετήσιων μετακινήσεων για τους πολίτες της πόλης.