Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Agelioforos.gr] Γερανοί κατά του... βραχνά της παράνομης στάθμευσης
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Δαγκάνες αλλά και γερανοφόρα οχήματα σκοπεύει να επιστρατεύσει ο δήμος Θεσσαλονίκης για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης που «στραγγαλίζει» την πόλη. «Οι δαγκάνες αλλά και η εκμίσθωση γερανοφόρου οχήματος συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό της Δημοτικής Αστυνομίας», αναφέρει η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη Θεσσαλονίκης, Καλυψώ Γούλα. Η ίδια εκφράζει την πεποίθηση ότι τη λύση στο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης αποτελεί ο γερανός. «Μόνον αν πάρεις από τον παραβάτη το αυτοκίνητο θα ζοριστεί και θα σκεφτεί διπλά και τριπλά να παρκάρει παράνομα. Αν, μάλιστα, η διαδικασία που θα ακολουθούμε είναι αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείται στο εξωτερικό, όπου ο παραβάτης, εκτός των άλλων, καλείται να πληρώσει τα μεταφορικά του γερανού, τότε είμαι βέβαιη ότι κάποιος θα το σκεφτεί όχι μία και δύο αλλά τρεις φορές πριν σταθμεύσει παράνομα», επισημαίνει η αντιδήμαρχος. Η ίδια προαναγγέλλει ότι πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες ώστε ο δήμος Θεσσαλονίκης να μπορέσει να αποκτήσει τις δαγκάνες, αλλά και να μισθώσει το γερανό, ενώ δηλώνει ανοικτή σε κάθε πρόταση που θα μπορούσε να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος.

Στο μεταξύ, μπάχαλο επικρατεί στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπου τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, διπλοπαρκαρισμένα αλλά και τριπλοπαρκαρισμένα, κάνουν... πάρτι. Παρότι οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας, σύμφωνα με την κ. Γούλα, είναι αυστηροί, εντούτοις οι παράνομες σταθμεύσεις μοιάζουν να μην έχουν τελειωμό. Εξάλλου, σύμφωνα με μετρήσεις συγκοινωνιολόγων, οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν ξεπερνούν τις 70.000, ενώ περίπου 200.000 αυτοκίνητα σταθμεύουν παράνομα.

Με σκάνερ

Γερανοί, δαγκάνες, αλλά και η βοήθεια της τεχνολογίας. Αυτό είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Γρηγόρη Μαυράκη, το τρίπτυχο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. «Η τεχνολογία πρέπει να βρίσκεται στα χέρια των δημοτικών αστυνομικών, οι οποίοι, αντί για μπλοκάκι, θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν σκάνερ. Ετσι, αντί να γράφουν 20 κλήσεις τη μέρα και μετά να χρειάζονται άλλες δύο ώρες για να τις περάσουν στον υπολογιστή, θα μπορούσαν να ελέγχουν 300 αυτοκίνητα. Εξάλλου, με το σκάνερ θα ήξεραν ποιο αυτοκίνητο είναι μόνιμου κατοίκου, αφού θα ήταν περασμένο στο σύστημα», επισημαίνει ο κ. Μαυράκης.

Ο ίδιος εκφράζει τις ενστάσεις του για τον τρόπο με τον οποίοι δρουν σήμερα τις περισσότερες φορές οι δημοτικοί αστυνομικοί. «Τους έχω πετύχει πολλές φορές να σφυρίζουν και να ξανασφυρίζουν, δείχνοντας επιείκεια στους παραβάτες, αφού τους ειδοποιούν για να φύγουν. Με τέτοιες συμπεριφορές, όμως, δίνουν λάθος μήνυμα, αφού ο παραβάτης γνωρίζει ότι θα ειδοποιηθεί πριν να του βεβαιωθεί η παράβαση. Κανονικά, οι δημοτικοί αστυνομικοί θα έπρεπε να ελέγχουν αθόρυβα», υπογραμμίζει ο κ. Μαυράκης.

Καταλήγοντας επισημαίνει ότι σημαντικό ρόλο παίζει η ενημέρωση των πολιτών. «Πρέπει καθημερινά να προσπαθούμε για την απαξίωση του μοντέλου της ιδιωτικής μετακίνησης και την ίδια ώρα να θυμηθούμε το περπάτημα, τα ΜΜΜ, τα ποδήλατα. Τα δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, δρομάκια της Θεσσαλονίκης, όπου οι πεζοί περπατούν στο οδόστρωμα, επειδή δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, πρέπει να χαρακτηριστούν ως δρόμοι προτεραιότητας πεζών. Η μάχη ανάκτησης του δημόσιου χώρου από το αδηφάγο ΙΧ είναι διαρκής. Η προσπάθεια δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη ή την Ελλάδα, αλλά ακόμη και τις ευρωπαϊκές πόλεις, που θεωρούμε ότι έχουν αγγίξει το απόλυτο, όσον αφορά στη φιλικότητά τους προς τους πεζούς», τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών.

Φορτοεκφορτώσεις

Το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων, που σήμερα είναι από τις 9.30 το πρωί μέχρι τις 12.30 το μεσημέρι, είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό υπεύθυνο για το μπάχαλο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον πρόεδρο των Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χρήστο Νικολόπουλο. «Θα καταθέσουμε πρόταση στο δήμο και στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε φορτοεκφορτώσεις να γίνονται από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 8 το πρωί, και το μεσημέρι από τις 3 μέχρι τις 5, ώστε να μην μπλοκάρουν οι δρόμοι και οι επισκέπτες να βρίσκουν χώρους στάθμευσης», σημειώνει. Ο ίδιος λέει ότι υπάρχει θέμα και με αυτούς που διαθέτουν κάρτα κατοίκου. «Υπάρχουν άνθρωποι που μένουν, για παράδειγμα, στην οδό Ολύμπου και σταθμεύουν με το ΙΧ στην Ερμού, που είναι ένας καθαρά εμπορικός δρόμος, στερώντας από τους καταναλωτές τις ελάχιστες θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν για αυτούς», καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.

«Δύσκολα μπορούν να αδειάσουν οι δρόμοι από τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα», σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη, ο οποίος θεωρεί ότι ο μεγαλύτερος όγκος των διπλοπαρκαρισμένων ΙΧ ανήκει στους θαμώνες των διαφόρων καφέ - μπαρ. «Είναι θέμα κουλτούρας. Πρέπει ο καθένας μας να καταλάβει ότι σταθμεύοντας παράνομα δημιουργεί πρόβλημα στους συμπολίτες του», υπογραμμίζει ο κ. Φιλιππίδης.

Οι δρόμοι

Απέραντο... πάρκινγκ θυμίζουν δρόμοι όπως η Αγίου Δημητρίου, η Δωδεκανήσου, η Ιωνος Δραγούμη, η Παύλου Μελά, η Αγίας Σοφίας, η Ερμού, η Ιασονίδου, η Αλεξάνδρου Σβώλου, οι λεωφόροι Νίκης και Στρατού κ.ά.

«Κάποιες ώρες της μέρας σε ορισμένους δρόμους γίνεται αστυνόμευση. Ομως, μόλις απομακρυνθούν οι δημοτικοί αστυνομικοί, τα αυτοκίνητα ξεφυτρώνουν πάλι σαν τα μανιτάρια. Ευτυχώς, οι παράνομες σταθμεύσεις δε δημιουργούν αξεπέραστα προβλήματα στην κυκλοφορία, επειδή λόγω της κρίσης έχει μειωθεί συνολικά ο αριθμός των ΙΧ που κυκλοφορούν», αναφέρει ο οδηγός του ΟΑΣΘ, Σπύρος Λεωνίδας, ο οποίος εργάζεται στη γραμμή 39 και, όπως λέει, δεινοπαθεί στις οδούς Τσιμισκή και Μητροπόλεως. Ανάλογα είναι τα όσα περιγράφει ο Μάκης Αγγος, ενώ ο Χρήστος Παυλίδης, που εργάζεται στη γραμμή 31, περιγράφει με τα μελανότερα χρώματα την κατάσταση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως.