Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Το Βήμα] Οι κήποι με τα τρένα
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Το δικό του δίκτυο μπαξέδων θα αποκτήσει ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, έπειτα από σχετική μελέτη, ο διαγωνισμός για την οποία ολοκληρώνεται την Τετάρτη

Διαγωνισμό για την εκπόνηση μελέτης για τη φυτοτεχνική αποκατάσταση των ελεύθερων χώρων στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιώς - Κηφισιάς διοργανώνει η ΗΣΑΠ ΑΕ. Το έργο της φυτοτεχνικής αποκατάστασης θα εκπονηθεί βάσει της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία είχε εγκριθεί για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής το 2005, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της υποβάθμισης του περιβάλλοντος και της λήψης μέτρων αντιρρύπανσης.
Ετσι, το σχέδιο προβλέπει πυκνές φυτεύσεις υψίκορμης βλάστησης, με στόχο τη μέγιστη δυνατή ένταξη του έργου στο περιβάλλον. Οι φυτεύσεις θα γίνουν κατά μήκος της ζώνης κατάληψης του έργου και όπου το πλάτος της το επιτρέπει.
Αντικείμενο του μελετητή θα είναι ο σχεδιασμός και η οργάνωση των φυτοτεχνικών παρεμβάσεων κατά μήκος του σιδηροδρομικού άξονα, στους ελεύθερους χώρους και τα παρτέρια που προκύπτουν από τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, σε σχέση με τις επιπτώσεις από τη λειτουργία του ηλεκτρικού στο ακουστικό περιβάλλον.

Ο μελετητής θα πρέπει:

- να καταγράψει δυνατότητες και περιορισμούς της υφιστάμενης κατάστασης
- να συγκεντρώσει και να αξιολογήσει τεχνικά χαρακτηριστικά και απαιτούμενα στοιχεία
- να προτείνει δυνατότητες παρέμβασης και να διατυπώσει μέτρα οικολογικής αναβάθμισης του γραμμικού άξονα ώστε να διασφαλίζεται η διατήρηση των πολλαπλών λειτουργιών (προστατευτική, οικολογική, κοινωνική, αισθητική)
- να σχεδιάσει και να εγκαταστήσει τις φυτεύσεις
- να επιλέξει τα φυτικά είδη που θα εγκατασταθούν, σύμφωνα με τις τοπικές βιοκλιματικές εδαφικές συνθήκες, αλλά και την χλωρίδα του αττικού τοπίου
- να μεριμνήσει για το αρδευτικό σύστημα των φυτών

Αποκατάσταση τοπίου
Οι εργασίες φύτευσης στοχεύουν στην ανάδειξη των ελεύθερων χώρων του ηλεκτρικού και στην αποκατάσταση του τοπίου, μετά την κατασκευή του έργου, αλλά και στην ενσωμάτωση του σιδηροδρομικού άξονα στο τοπίο και το οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, άλλο ζητούμενο είναι η μέγιστη δυνατή οπτική και ακουστική απόκρυψη του έργου από τις παρακείμενες χρήσεις, όπως η κατοικία και τα σχολεία.
Η υποβολή προσφορών για τον διαγωνισμό του ηλεκτρικού ολοκληρώνεται την Τετάρτη, ενώ ο προϋπολογισμός είναι μόλις 35.000 ευρώ.