Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανέρχεται στις γραμμές που ανέστειλε
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
της Μάρως Τσαντήλα

Στις περιοχές της χώρας που «έβγαλε» από τον σιδηροδρομικό χάρτη κρίνοντας ως ασύμφορη την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής επανέρχεται τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτείνοντας επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών που λίγο καιρό νωρίτερα τέθηκαν σε αναστολή, με νέους όρους και προϋποθέσεις βιώσιμης λειτουργίας.

Η αρχή γίνεται από την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα την Φλώρινα όπου τα δρομολόγια του τρένου διακόπηκαν στις αρχές της χρονιάς με το αιτιολογικό ότι η λειτουργία της γραμμής ήταν εξαιρετικά ζημιογόνα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρότι η γραμμή είχε υψηλής πληρότητες ενώ πριν λίγα χρόνια είχαν ολοκληρωθεί τα έργα ανακαίνισης της γραμμής με κοινωτικά κονδύλια ύψους 93 εκατομμυρίων ευρώ.

Πως θα χρηματοδοτηθεί η λειτουργία της γραμμής στη Φλώρινα

Μετά από αίτημα των τοπικών φορέων που ζητούν επαναλειτουργία της γραμμής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επεξεργάστηκε και παρουσίασε την σχετική πρόταση η οποία προβλέπει την εκ νέου λειτουργία της γραμμής με την προϋπόθεση ότι η τοπική κοινωνία θα καλύψει το κόστος λειτουργίας.

Την πρόταση εξετάζουν με θετική διάθεση οι τοπικοί φορείς που καλούνται να αναλάβουν το κόστος προκειμένου η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας να αποκτήσει ξανά τρένο. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να δοθεί η τελική απάντηση και εφόσον είναι θετική η χρηματοδότηση επαναλειτουργίας του τρένου θα επιμεριστεί ως εξής:

- 200.000 ευρώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
- 200.000 ευρώ η ΔΕΗ.
-Από 100.000 ευρώ οι Δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου.

Επιπλέον ποσό 600.000 ευρώ θα καλυφθεί από την κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές για την κάλυψη των οποίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ετήσια βάση θα επιδοτείται με ποσό 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την έκδοση καρτών απεριορίστων διαδρομών ετήσιας διάρκειας στην τιμή των 250 ευρώ (για τους φοιτητές 200 ευρώ), καθώς και κάρτες τετράμηνης διάρκειας αξίας 100 ευρώ. Τις ώρες των δρομολογίων θα καθορίσουν οι τοπικοί φορείς οι οποίοι θα είναι και οι χρηματοδότες του τρένου.

Η πρόταση προβλέπει δύο δρομολόγια την ημέρα, σε ώρες που θα αποφασίσουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς, ενώ στο σκεπτικό περιλαμβάνονται και προτάσεις για θεματικό τρένο με τουριστικά ή εκπαιδευτικά τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές. Μάλιστα και από τοπικούς φορείς όπως πχ ο Δήμος Αμυνταίου έχουν κατατεθεί προτάσεις για λειτουργία τουριστικού θεματικού τρένου που θα μπορούσε να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της περιοχής συμβάλλοντας και στην τουριστική της ανάπτυξη.

Εφόσον τελικώς οι δύο πλευρές συμφωνήσουν η επαναλειτουργία της γραμμής θα πρέπει να αναμένεται μετά το Πάσχα. Πάντως από μερίδα των τοπικών φορέων εκφράζονται ενστάσεις για το κόστος της επαναλειτουργίας της γραμμής όπως τίθεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Να σημειώσουμε ότι νόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ προέβλεπε την δυνατότητα συνεργασιών με τοπικούς ή επιχειρηματικούς φορείς προκειμένου να λειτουργήσει μια γραμμή τρένου που δεν είναι βιώσιμη σε διαφορετική περίπτωση. Αντίστοιχες κινήσεις είναι πιθανόν να γίνουν και σε άλλες περιοχές που έχει ανασταλεί η λειτουργία του σιδηροδρόμου καθώς κρίθηκε ως μη βιώσιμη.

Ασφαλιστικές ρυθμίσεις για όσους μετατάσσονται

Εν τω μεταξύ το συνταξιοδοτικό καθεστώς των μετατασσόμενων υπαλλήλων του ΟΣΕ αλλά και των υπόλοιπων φορέων στους οποίους πραγματοποιούνται μετατάξεις διευκρινίζει το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας το οποίο στο αρθρο 88 με θέμα Συνταξιοδότηση Μετατασσομένων ορίζει τι θα ισχύει για τους υπαλλήλους που μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε φορείς υποδοχής οι οποίοι διέπονται από διαφορετικό ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό καθεστώς από αυτό στο οποίο υπάγονταν μέχρι τη μετάταξη ή μεταφορά τους.

Ειδικότερα αναφέρει ότι οι υπάλληλοι του Δημοσίου ή των Ν.Π.Δ.Δ. ή των ανεξάρτητων αρχών ή των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή τωνΝ.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α α΄ και β΄ βαθμού, οι οποίοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε θέσεις Υπηρεσιών ή Φορέων που διέπονται από διαφορετικό ασφαλιστικό−συνταξιοδοτικό καθεστώς από αυτό στο οποίο υπάγονταν μέχρι τη μετάταξη ή μεταφορά τους, ,μπορούν, αντί της αυτοδίκαιης υπαγωγής τους στο ασφαλιστικό−συνταξιοδοτικό καθεστώς κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης που διέπει το αντίστοιχο προσωπικό της νέας τους θέσης, να διατηρήσουν από την ημερομηνία της μετάταξης ή μεταφοράς τους το ασφαλιστικό−συνταξιοδοτικό καθεστώς της θέσης από την οποία προέρχονται και όλη η εφεξής υπηρεσία τους στη νέα τους θέση θεωρείται ότι διανύεται στο καθεστώς αυτό.

Η διατήρηση του προηγούμενου της μετάταξης ή μεταφοράς ασφαλιστικού−συνταξιοδοτικού καθεστώτος από τους υπαλλήλους του προηγούμενου εδαφίου γίνεται με ανέκκλητη δήλωσή τους που υποβάλλεται στην Υπηρεσία ή το Φορέα στην οποία μετατάσσονται ή μεταφέρονται. Η προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης είναι τρεις μήνες και αρχίζει από την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής πράξης μετάταξης ή μεταφοράς.

Η ασφαλιστική−συνταξιοδοτική τακτοποίηση του προσωπικού από την ημερομηνία μετάταξής του ή μεταφοράς του, όπου συντρέχει περίπτωση, γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις οικείες διατάξεις του κάθε Φορέα.

Οι ασφαλιστικές εισφορές που προβλέπονται από τη νομοθεσία των φορέων κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης για την ασφάλιση του ανωτέρω προσωπικού καταβάλλονται του μεν εργοδότη από τις υπηρεσίες στις οποίες μετατάσσεται ή μεταφέρεται, του δε ασφαλισμένου από τον ίδιο.
(07-04-2011, 05:58 PM)Cmaniac Έγραψε: [ -> ]της Μάρως Τσαντήλα

Στις περιοχές της χώρας που «έβγαλε» από τον σιδηροδρομικό χάρτη κρίνοντας ως ασύμφορη την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής επανέρχεται τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτείνοντας επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών που λίγο καιρό νωρίτερα τέθηκαν σε αναστολή, με νέους όρους και προϋποθέσεις βιώσιμης λειτουργίας.

Προσωπικά, επειδή έχω ταξιδέψει και ταξιδεύω συχνά με τρένο, αμφισβητώ το πόσο "ελλειματικές" γίνανε αρκετές γραμμές ώστε να τις κλείσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το Ναύπλιο προ ανακαίνισης πηγαινοερχότανε γεμάτο και σήμερα είναι εκτός, η Κοζάνη λειτουργούσε τον τελευταίο καιρό με ένα (!) δρομολόγιο (όταν προ ανακαίνισης είχε μέχρι και IC!), ο Βόλος με τα ασφυκτικά γεμάτα τρένα έμεινε με 6 ζεύγη τοπικών, ενώ η Καλαμπάκα έχει σχεδόν αποψιλωθεί, η δε Πελοπόννησος σχεδόν έσβησε από το χάρτη του τρένου (ακόμη και τα επιτυχημένα τοπικά της Μεσσηνίας)... Ας καταλάβουν κάποιοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι χρειάζονται και αυξήσεις δρομολογίων, όχι μόνο μειώσεις. Το τροχαίο υλικό πρέπει να "λειώνει" στη χρήση και όχι να σαπίζει στα Μηχανοστάσια!