Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ναυτεμπορική] Βελτιωμένα τα οικονομικά των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών το 2010
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Βελτίωση παρουσίασαν τα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών παροχής αστικών συγκοινωνιών το 2010, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών.

Ειδικότερα, σε σχέση με το 2009, το περασμένο έτος:

- Στην ΑΜΕΛ (εταιρεία λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ) καταγράφηκε μείωση του ελλείμματος κατά 36,6%, ενώ κατά τι περισσότερο μειώθηκαν τα έξοδα

- Στην ΕΘΕΛ σημειώθηκε μείωση λειτουργίας κατά 13,98% και μείωση λειτουργικών δαπανών κατά 11,83%

- Η ΤΡΑΜ παρουσίασε μείωσε λειτουργικών εξόδων κατά 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ υπήρξε συνολική μείωση στα αποτελέσματα της χρήσης 2010 κατά 10%, αφού οι τόκοι παλαιότερων δανείων παρουσίασαν αύξηση 125%

- Στην ΗΣΑΠ καταγράφηκε μείωση στα συνολικά έξοδα κατά 11,69%, ενώ το έλλειμμα λειτουργίας μειώθηκε κατά 19,11% και

- Στον ΗΛΠΑΠ σημειώθηκε μείωση λειτουργικού ελλείμματος 22,82% καθώς και μείωση 15,10% στις λειτουργικές δαπάνες.

Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες των μμμ βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο συγχώνευσης, καθώς η διαδικασία επιλογής των νέων προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων μέσω του opengov έκλεισε και σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθούν τα ονόματα.

Για τους 1.440 προς μετάταξη εργαζομένους στις εταιρείες αυτές, αναρτήθηκαν σήμερα στο διαδίκτυο 4.998 κενές θέσεις, από τις οποίες θα επιλέξουν που επιθυμούν να μεταταγούν. Οι υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα επιλογής μέχρι πέντε θέσεων, τις οποίες πρέπει να δηλώσουν εντός επτά εργάσιμων ημερών.

Στα 40 εκατ. ευρώ οι απώλειες εσόδων λόγω εισιτηριοδιαφυγής

Σημαντικές αδυναμίες καταγράφονται την ίδια ώρα στο μέτωπο της εισιτηριοδιαφυγής, παρά τα μέτρα που ελήφθησαν το 2010.

Τα έσοδα που χάνονται από τον τομέα αυτό και μόνον υπολογίζεται σε 40 εκατ. ευρώ το έτος. Για τον περιορισμό του φαινομένου, από τον Ιούνιο του 2010 ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τις εταιρίες παροχής συγκοινωνιακού έργου προχώρησαν στη δημιουργία σώματος εθελοντών από τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες, ώστε να βελτιωθεί η αίσθηση αστυνόμευσης και ελέγχου στο σύστημα.

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2010, υπερτριπλασιάστηκαν τα έσοδα από πρόστιμα σε σχέση με το 2009.

Παρόλα αυτά, επειδή οι εθελοντές ελεγκτές λειτουργούν με βάση τον προσωπικό τους χρονικό προγραμματισμό, δηλαδή διενεργούν ελέγχους σε μέρες και ώρες που δεν είναι απασχολημένοι, επιλέγουν γραμμές αυθαίρετα και όχι στη βάση ενιαίου σχεδιασμού για τον έλεγχο στο σύνολο του δικτύου.

Για το λόγο αυτό συγκροτήθηκε ένα νέο Σώμα Έλεγχου, που από τους 11 Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει τους τακτικούς ελέγχους για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγή.