Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Καθημερινή] Επιδότηση των άγονων δρομολογίων με 50 εκατ. ευρώ
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Σε τροχιά επιδότησης εισέρχονται αρκετά από τα δρομολόγια του ΟΣΕ, καθώς τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπουργείου Οικονομικών, που «ξεκλειδώνουν» τα 50 εκατ. ευρώ με τα οποία θα επιχορηγούνται ετησίως, για τα επόμενα τρία χρόνια, τα δρομολόγια υπό καθεστώς Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ). Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε ο χαρακτηρισμός δρομολογίων ως άγονων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι τα χρονοδιαγράμματα ήταν ιδιαίτερα πιεστικά και ήθελαν την εταιρεία να μην εμφανίζει ζημίες από 1/3.

Εως τις 15 Μαρτίου εκτιμάται, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι θα έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση με το υπουργείο Οικονομικών για την επιδότηση των άγονων δρομολογίων. Την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν και οι μετατάξεις των πρώτων 1.000 εργαζομένων του ΟΣΕ σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα.

Η μεγάλη συχνότητα των δρομολογίων του Προαστιακού Αθήνας και η χαμηλή πληρότητα εκτοξεύουν τα λειτουργικά έξοδα της γραμμής, που προκειμένου να καταστεί βιώσιμη θα χρειαστεί την υψηλότερη επιδότηση μεταξύ των άγονων γραμμών, ύψους 15 εκατ. ευρώ ετησίως.

Υπό καθεστώς ΥΔΥ θα τεθεί και η «ραχοκοκαλιά» του δικτύου του ΟΣΕ, το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Τα έσοδα της γραμμής δεν ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ έναντι λειτουργικού κόστους 57 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα η επιδότηση να ανέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ περίπου. Υψηλότατη επιδότηση πρόκειται να λάβει και η γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Δίκαια, η λειτουργία της οποίας κοστίζει περίπου 16 εκατ. ευρώ, με τα έσοδά της να μην ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Χαμηλότερες επιδοτήσεις πρόκειται να εγκριθούν για τα δρομολόγια από Αθήνα προς Καλαμπάκα και Βόλο, από Θεσσαλονίκη προς Καλαμπάκα και Εδεσσα, όπως επίσης και για την τοπική γραμμή Διακοπτό - Καλάβρυτα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κερδοφόρες γραμμές (που δεν απαιτούν επιδότηση) περιορίζονται στο προαστιακό δίκτυο Θεσσαλονίκης και Πάτρας, καθώς και στη γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει την κατανομή των επιδοτήσεων, ενώ κάθε τρίμηνο θα παρουσιάζει στο υπουργείο Οικονομικών απολογιστικά στοιχεία εκκαθάρισης των αποτελεσμάτων του συνόλου του επιδοτούμενου δικτύου.

Την ίδια στιγμή, σε διαβουλεύσεις βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τοπικούς φορείς της Φλώρινας οι οποίοι έχουν ζητήσει την επαναδρομολόγηση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Φλώρινα, που ανεστάλη στις αρχές του έτους. Η πρόταση της εταιρείας περιλαμβάνει την έκδοση ετήσιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για την εν λόγω διαδρομή, ύψους 250 ευρώ, η οποία θα πρέπει να πωληθεί σε 2.000 επιβάτες τουλάχιστον. Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητεί από την Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας να επιδοτήσει μέρος του εισιτηρίου ώστε τα σχολεία της περιοχής να πραγματοποιούν σχολικές εκδρομές από τη Θεσσαλονίκη προς περιοχές της Φλώρινας με τρένα του ΟΣΕ αντί λεωφορείων. Αν οι προτάσεις γίνουν δεκτές και βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης, πληροφορίες θέλουν τη γραμμή να επαναλειτουργεί έως τα μέσα Απριλίου.