Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ημερησία] ΟΣΕ: 24ωρη απεργία την Πέμπτη
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ με 24ωρη απεργία την ερχόμενη Πέμπτη, απαντώντας στην κατάθεση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής του σχεδίου νόμου για την εξυγίανση του Οργανισμού.

Το μεσημέρι, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, συναντήθηκε με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), το οποίο χαρακτηρίζει το σχέδιο νόμου προχειρογραμμένο.

Μεταξύ άλλων, παραπέμπει για τα μισθολογικά των εργαζομένων στο νόμο 2515/97 που ίσχυσε για την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και που προβλέπει ΑΤΑ (αυτόματη τιμαριθμική προσαρμογή, η οποία σήμερα δεν υπάρχει), ενώ δεν περιλαμβάνει καν τα επιδόματα.

Αυτό σημαίνει ότι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε, τόσο οι εργαζόμενοι που θα μεταφερθούν σε άλλες θέσεις, όσο και αυτοί που θα μείνουν με τις νέες συλλογικές συμβάσεις θα έχουν απολαβές που θα περιλαμβάνουν μόνο το βασικό μισθό και το χρονοεπίδομα.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να είναι νόμος του κράτους μέσα στο Νοέμβριο και μεταξύ άλλων προβλέπει:

- Μετάταξη σε δημόσιες υπηρεσίες και συνταξιοδότηση για 2.351 εργαζομένους (περίπου 1.000 άτομα θα συνταξιοδοτηθούν και 1.351 θα μεταταχθούν σε άλλους φορείς).

- Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και κατάρτιση καινούργιων εντός είκοσι ημερών από την ψήφιση του νόμου.

Μείωση αποδοχών
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, ότι μειώνονται οι συνολικές αποδοχές των εργαζομένων με το δραστικό περιορισμό των δευτερευουσών απολαβών (εκτός έδρας, υπερωρίες, κ.λπ.), ενώ καταργούνται και ζημιογόνα δρομολόγια.

Επιπλεόν, αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων και καταργούνται πάσης φύσεως ατέλειες (για φοιτητές, ΑμεΑ, στρατιώτες κ.λπ.), εκτός εάν τα αρμόδια υπουργεία καταβάλλουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη διαφορά του εισιτηρίου για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες.

Τα ελλείμματα
Σύμφωνα δε με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με το σχέδιο που προωθείται, μηδενίζονται τα ελλείμματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανέρχονται σε 230 εκατ. ευρώ ετησίως και το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων του ΟΣΕ. Πρόκειται για υποχρεώσεις συνολικού ύψους 10,7 δισ. ευρώ, ενώ στην κυριότητα του Δημοσίου περιέρχεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Τωρα οτι και να γινει ο νομος θα ψηφιστει και σε αναμονη αστικες συγκοινωνιες Αθηνας.
Αντε καιρος ειναι!!! Που ειναι οι απεργιες? Αυτες περιμενω εναγωνιως!!!