Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Magirus Deutz M230E120
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5
ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ : MAGIRUS DEUTZ M230E120
ΤΥΠΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ : ΒΕΛΟ ΝΤΟΪΤΣ,ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1982
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 300
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700,ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9800
ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΟΧΗΜΑ : YN-6533

Τα Magirus όταν παρελήφθησαν από την Ε.Α.Σ. μοιράστηκαν στα αμαξοστάσια Βοτανικού ως 7ο κλιμάκιο και Πέτρου Ράλλη ως 10ο κλιμάκιο.

Την περίοδο 1982-1983 είχαν αναλάβει εκτός της Αθήνας και τις γραμμές του Πειραιά 801-802-803-804-845.

Το 1985 τα Magirus ήταν μοιρασμένα ως εξής :
YN-6501 έως ΥΝ-6800 με αριθμούς παρμπρίζ 1 έως 200,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 με αριθμούς παρμπρίζ 201 έως 210,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 με αριθμούς παρμπρίζ 301 έως 390,7ο κλιμάκιο Βοτανικός.
Τα θυμάμαι και σε άλλες γραμμές του Πειραιά (πχ 835/882). Στην εποχή που γράφεις είχαν και την 903.
Τα ''Μαγκιούρια'' η ''Μαγκούρες'' οπως τα αποκαλουσαν οι οδηγοι ηταν απο τα καλυτερα 12μετρα αυτοκινητα που ειχε παραγγηλει η ΕΑΣ. Παλιο πλαισιο το οποιο προερχοταν απο την δεκαετια του 60 αλλα δοκιμασμενη συνταγη, με τεσσαρι σασμαν (λογω 11μετρου σασσι δεν εμπαινε πανω πενταρι σασμαν) και αεροψυκτο κινητηρα. Η θερμανση στο εσωτερικο του λεωφορειου, γινοταν απο χωριστη μοναδα καυστηρα, που ενιοτε μπουκωνε (απτην πολυ συντηρησηBig Grin) και ντουμανιαζε το εσωτερικο του λεωφορειου. Ολα καλα κι ωραια στις λιακαδες, γιατι στις βροχες η συμπεριφορα του ηταν απροβλεπτη λογω κακης κατανομης βαρους (πισωβαρο) και σε δρομολογια με αποτομες ανηφορες-κατηφορες δεν περναγε και εκανε απο αλλου παρακαμψη.
Τα θυμαμαι στο 622! ωραιες στιγμες να ανεβαινεις την Κεας! Θυμαμαι επισης την εξατμιση φουγαροι στην οροφη προς το τελος και να διασχιζουν την Αγιας Γλυκεριας.
(25-09-2010, 07:57 PM)Solaris_Urbino_18 Έγραψε: [ -> ].....Θυμαμαι επισης την εξατμιση φουγαρο στην οροφη.....

Αυτη η εξατμιση μπηκε μετα την ανακατασκευη που ειχαν υποστει (οχι σε ολα), γιατι ειχε σαπισει η στροφη που υπηρχε κατω απο το αυτοκινητο και με πατεντα της Π.Ε.Β ξετρυπησαν την οροφη του λεωφορειου και την εβγαλαν απο πανω, με κοστος την απωλεια μιας θεσης αφου εκει μπηκε το ''φουγαρο''. Κατα την δικη μου αποψη, καλυτερα να ειχε γινει εκ κατασκευης αυτο γιατι τα καυσαερια που εβγαζαν στα πλαγια, ηταν απελπισια (μετα τα ικαρια).
Είχαν επίσης το χαρακτηριστικό ότι η μεσαία πόρτα ήταν αμέσως πίσω από τον 1ο άξονα και όχι στο μέσο του λεωφορείου.

Ως κάτοικος βορείων προαστίων έχω αρκετές αναμνήσεις από αυτά καθώς κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στις περιοχές μας. Γραμμές όπου κυκλοφόρησαν ήταν όλο το δίκτυο της Κάννιγγος (με αφετηρίες επί της οδού Κάννιγγος) ήτοι 538/539, 501 και 527, το 021, αλλά και τα τοπικά από Ζηρίνειο προς τα βορειότερα προάστια (503, 505, 506, 507, 508, 509, 512, 513, 524, 530, 551, 552), επίσης το 619, το 813 και αργότερα με αυτά ξεκίνησε και το 441. Με την καθιέρωση των κορμών είχαν αναλάβει και τις Α15/Β15 και Α18 (πριν γίνει τρόλλεϊ).

Χαρακτηριστικό είναι ότι στις προμετωπίδες τους είχαν γράμματα μεγαλύτερου μεγέθους και έγραφαν όλο το κείμενο σε μία σειρά όποτε αυτό ήταν εφικτο, και όχι την αφετηρία πάνω από τον προορισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις διατηρούσαν τον χρωματικό διαχωρισμό αφετηρίας (κόκκινο) και προορισμού (μαύρο). Επί Σ.ΕΠ. τα περισσότερα πήγαν στην 6η, αλλά πολλά ήταν στην 5η και λιγότερα στις άλλες, οπότε κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στην Αθήνα. Για λόγους οικονομίας, οι Σ.ΕΠ. που είχαν και Magirus και Balkancar, τύπωσαν μικρά ρολλά για τους αριθμούς γραμμής για να χωρούν στο στενότερο κουτί των Balkancar, οπότε όταν έβαζαν αυτά τα ρολλά στα Magirus φαινόντουσαν οι κύλινδροι από πίσω.

Το 1995 περίπου ορισμένα υπέστησαν όπως προαναφέρθηκε ανακατασκευή που σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από την εξάτμιση, περιελάμβανε και αντικατάσταση των πίσω φωτιστικών με όμοια με αυτά που τοποθετήθηκαν και σε κάποιους Δεινόσαυρους και Ikarus, και μεταγενέστερα στα ΜΒ Ο405Ν2 και GN2 αλλά και στα Van Hool όταν ανακαινίστηκαν και εκείνα.

Στα τελευταία τους χρόνια τα θυμάμαι στις γραμμές από Ζηρίνειο. Αποσύρθηκαν περίπου τις ίδιες μέρες με την έναρξη λειτουργίας του Α/Σ Ανθούσας, που πήρε αυτές τις γραμμές και έστειλε εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1. Μάλιστα, το 1995 με την έναρξη του συστήματος των κορμών, οι αφετηρίες του Ζηρινείου είχαν μεταφερθεί για ένα διάστημα στην οδό Αγ. Σαράντα στην Νεά Ερυθραία, και τα Magirus είχαν πάρει νέες επιγραφές στην προμετωπίδα που έγραφαν την Νέα Ερυθραία ως αφετηρία, ακόμα και μετά την επαναφορά της στο Ζηρίνειο.

Δύο Magirus Deutz δόθηκαν για δημοτική συγκοινωνία στον Δήμο Μεταμόρφωσης, σε χρώματα φούξια-κίτρινο, το ένα μάλιστα απέκτησε καθίσματα πούλμαν. Στην συνέχεια αποσύρθηκαν πάλι όταν ο Δήμος Μεταμόρφωσης αγόρασε τα καινούρια Ikarus E91. Το Magirus με τα καθίσματα πούλμαν πήγε κατόπιν στον Δήμο Σπάτων και μετά, βαμμένο όλο σκούρο μπλε, στο Πολεμικό Ναυτικό.

Την εποχή που τα δύο αυτά Magirus είχαν φύγει από τον Δήμο Μεταμόρφωσης και ήταν στο Θριάσειο, δίπλα τους υπήρχαν ακόμα δύο σε χρώμα πράσινο/χακί με γκρι ποδιά και κίτρινη οριζόντια γραμμή κάτω από τα παράθυρα. Προφανώς κι αυτά τα είχε κάποιος Δήμος, αλλά ως τώρα δεν έχω καταφέρει να βρω ποιος.
Επίσης υπάρχει μάγκιρους στο θριάσειο με τον πρώτο χρωματισμό του, το ΥΥ 97.. (δεν θυμάμαι ακριβώς ποιο). Νομίζω χρησίμευε σαν αποθήκη, αλλά δεν είμαι σίγουρος
Το 9746 είναι το βρήκα
Έχούμε μήπως ημερομηνιες παραλαβης των ΥΝ και των ΥΥ?
εχω ημερωμηνιες 1ης κυκλωφοριας. ΥΝ 6501 της 2/4/1981. ΥΝ 6700 της 24/6/1982. ΥΥ 9701 29/9/1982 ΥΥ 9800 της 23/6/1983.νομιζω μεσα στο 1983 εκλεισε η μαγκιρους ντοιτς ελλας..
Ευχαριστώ πολύ για τις πληρ. μια απορία αφού τα πρώτα Magirus αρχισαν να έρχονται απο τον Απρίλη του 81 και αφού το αμαξ. Πέτρου Ράλλη άνοιξε καλοκαίρι 1982 που σταθμέυαν στις αρχές μήπως Βοτανικό?
Σελίδες: 1 2 3 4 5