Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Αγγελιοφόρος] ΟΑΣΘ: «Καθαρά» αστικά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

«Ανάσα» στην ποιότητα του αέρα της Θεσσαλονίκης, που είναι ένας από τους πλέον επιβαρυμένους σε ολόκληρη την Ευρώπη, δίνει ο ΟΑΣΘ με την αντικατάσταση 60 λεωφορείων του που έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής, με νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα. Τα «καθαρά» λεωφορεία του οργανισμού εκπέμπουν σχεδόν μηδενικούς ρύπους, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Τα νέα λεωφορεία διαθέτουν κινητήρες Euro 5, που αποτελούν την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, όσον αφορά την εκπομπή καυσαερίων. Η τεχνολογία αυτή ανταποκρίνεται στην οδηγία της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Ετσι, τα λεωφορεία καθίστανται φιλικά προς το περιβάλλον, αφού μειώνεται δραστικά η εκπομπή ρύπων τους. Η μείωση επιτυγχάνεται στο εσωτερικό του κινητήρα, όπου τα τοξικά οξείδια του αζώτου μετατρέπονται σε άζωτο και υδρατμούς, ουσίες δηλαδή που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον.

Και βέβαια η αντικατάσταση του 10% του στόλου του ΟΑΣΘ αποτελεί σπουδαία υπόθεση για το περιβάλλον, καθώς πρόκειται για οχήματα τα οποία κυκλοφορούν καθημερινά, επί πολλές ώρες της ημέρας, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Η αντικατάσταση αφορά 20 αρθρωτά λεωφορεία και 40 των 100 θέσεων. Η προηγούμενη γενιά αστικών που είχε προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ, το 2007, διαθέτει κινητήρες Euro 4.

Σημαντική βελτίωση

«Τα λεωφορεία, και γενικώς όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπομπή και την αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων, αλλά και των οξειδίων του αζώτου στην ατμόσφαιρα. Η μείωση των εκπομπών στο 10% του στόλου του ΟΑΣΘ αποτελεί μία σημαντική μεταβολή, προς όφελος της ποιότητας του αέρα», σημειώνει ο δρ χημικός περιβαλλοντολόγος, Κώστας Νικολάου.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι, σε αυτήν τη χρονική συγκυρία, που η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη από τα εργοτάξια του μετρό, με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό να έχει φτάσει στο μη περαιτέρω και άρα έχουν αυξηθεί οι εκπομπές ρύπων, τα «καθαρά» λεωφορεία γίνονται σημαντικότερα.

«Οσο λιγότερο ρυπογόνα είναι τα αστικά λεωφορεία, τόσο καλύτερη θα είναι και η ποιότητα της ατμόσφαιρας», υπογραμμίζει ο κ. Νικολάου.

Η αλλαγή

Αρχής γενομένης από τον περασμένο Ιούνιο και μέχρι σήμερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έχουν κυκλοφορήσει 42 από τα 60 «καθαρά» λεωφορεία. Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένονται άλλα πέντε, έξι τον Οκτώβριο, ενώ τα τελευταία επτά θα κυκλοφορήσουν μέσα στο Νοέμβριο.

Τα νέα λεωφορεία, εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων τους, φέρουν σύστημα κλιματισμού και είναι προσβάσιμα για τους ανθρώπους με αναπηρίες.

«Με την κυκλοφορία των 60 νέων λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ θα έχει αντικαταστήσει τα 495 από τα 600 λεωφορεία που κυκλοφορεί ή ποσοστό 82,5% του στόλου του», αναφέρει ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ αποτελεί, σε όλη την Ευρώπη, το συγκοινωνιακό φορέα με το μικρότερο μέσο όρο ηλικίας κυκλοφορούντων αστικών λεωφορείων. «Τους επόμενους μήνες θα προχωρήσουμε σε νέο δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την αντικατάσταση άλλων 105 λεωφορείων, 45 των 100 θέσεων και 60 αρθρωτών των 160 θέσεων. Τα νέα λεωφορεία θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2011 ή στις αρχές του 2012. Σήμερα, ο μέσος όρος ζωής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ είναι περίπου 6,5 με 7 χρόνια. Με τα 105 που θα αντικατασταθούν θα πέσει ακόμα περισσότερο, φτάνοντας στα 5 χρόνια», καταλήγει ο κ. Στεφανίδης.
Αφου ειναι ΕΛΒΟ καλυτερη ποιοτητα αερα θα την ειχαν!
Άρα τα τελευταία 3 Β9L αναμένονται όπως και τα υπόλοπα 18 irisbus citelis ενώ τα B9LA έχουν παραληφθεί όλα.
για να ανακεφαλαιωσουμε λιγο! τα Β9LA πανε στο 12. τα Β9L περα απο το 33 που αλλου? και τα Citelis? ευχαριστω εκ των προτερων!
(05-09-2010, 08:10 PM)sdakos Έγραψε: [ -> ]για να ανακεφαλαιωσουμε λιγο! τα Β9LA πανε στο 12. τα Β9L περα απο το 33 που αλλου? και τα Citelis? ευχαριστω εκ των προτερων!

Κοίταξε τα Β9LA 901-916 στο 12 και τα 917-920 στο 78, τα B9L 111-119 στο 33 μετά το 120 στην γραμμή 79 και τα υπόλοιπα μέχρι και το 128 τα μοιράζονται οι γραμμές 66 και 67 για τα υπόλοιπα 3 B9L δεν έχουν φτάσει και 2 irisbus citelis 271-272 στην γραμμή 30 τα υπόλοιπα 18 δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα.