Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Aggelioforos]Περιφερειακή Θεσσαλονίκης:«Βουλιάζει» καθημερινά από 130.000 αυτοκίνητα
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Η εσωτερική περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης, μήκους 22 χιλιομέτρων, που κατασκευάστηκε με τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης τη δεκαετία του '80, δεν «αντέχει» πλέον τη σημερινή κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Καθημερινά κυκλοφορούν σε αυτήν 100.000 με 130.000 αυτοκίνητα, ενώ οι προδιαγραφές κατασκευής της ήταν για 23.000 αυτοκίνητα.

Για να αποσυμφορηθεί η περιφερειακή, υπό ένταξη στο ΕΣΠΑ βρίσκεται το έργο της κατασκευής του κόμβου Κ16 στην περιοχή της λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης, το οποίο θα συνδέσει την εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης με τον οδικό άξονα Πατρών - Αθήνας – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις και συντηρήσεις προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση.

Αυτά τονίστηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ενώ κατά τη διάρκεια της ημερίδας, εκπρόσωποι των δήμων από τους οποίους διέρχεται η εσωτερική περιφερειακή κατέθεσαν προτάσεις που αφορούσαν τη σύνδεση της οδού με τις περιοχές τους.

«Είναι ανοιχτό το θέμα της κατασκευής ανισόπεδων κόμβων στη δυτική πλευρά της εσωτερικής περιφερειακής. Πρόκειται για δύσκολο έργο, καθώς απαιτούνται πολλές απαλλοτριώσεις, όμως πρέπει να γίνει σωστός οικονομικός προγραμματισμός», είπε η γ.γ. της Περιφέρειας, Μ. Λιονή.

Νέος σχεδιασμός

«Πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα νέο σχεδιασμό συγκοινωνιακών παρεμβάσεων που θα δίνει λύσεις στα σημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα στην εσωτερική περιφερειακή και θα δημιουργεί υποδομές για τα επόμενα 30- 40 χρόνια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης και προανήγγειλε πενταετές αναπτυξιακό σχέδιο που θα παρουσιάσει σύντομα ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας.

Παράλληλα, τόνισε ότι αυτός ο νέος σχεδιασμός θα πρέπει να περιλαμβάνει τη σύνδεση της εσωτερικής περιφερειακής με μεγάλους οδικούς άξονες, με το κέντρο της πόλης και με την εξωτερική περιφερειακή, την προσπέλαση στους δύο δακτυλίους και το συνδυασμό τους με το μετρό, τις επεκτάσεις του, το τρένο, τον προαστιακό, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αλλά και τη λειτουργικότητα και την ταυτότητα της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μαγκριώτης κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την Περιφέρεια, την Εγνατία Οδό ΑΕ, τον ΟΑΣΘ και τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε, όπως είπε, μέσα από μια ουσιαστική διαβούλευση να προκύψει ένας κοινός χώρος προτάσεων, έτοιμος προς αξιοποίηση.

Για το μετρό

Αναφέρθηκε δε και στο έργο του μετρό, για το οποίο είπε πως οι τοπικοί φορείς δεν το υπερασπίζονται, καθώς και στην υποθαλάσσια αρτηρία, την οποία χαρακτήρισε κακό παράδειγμα σχεδιασμού και επιλογών.

Για την εξωτερική περιφερειακή ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι οι λύσεις που προωθούνται συγκλίνουν στην απορρόφηση της κίνησης από την εσωτερική περιφερειακή και τη διοχέτευση της κίνησης προς τη Χαλκιδική, μέσω της ενίσχυσης εναλλακτικών διαδρομών.

«Είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση της εξωτερικής περιφερειακής. Δεν βλέπουμε να δημοπρατείται μέσα στο 2010. Είναι ένα έργο που έπρεπε να είχε γίνει χθες», είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας Αναστάσιος Κονακλίδης.