Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [traveldailynews] Βασικές αστικές παρεμβάσεις στην πρωτεύουσα
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Παρουσιάστηκε από την υπουργό Περιβάλλοντος κα Τίνα Μπιρμπίλη το πρόγραμμα των παρεμβάσεων στο Λεκανοπέδιο "Αθήνα-Αττική 2014", που λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση του πρασίνου, για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών με σημαντικότερο έργο αυτό της μετατροπής της Πανεπιστημίου σε άξονα δημόσιας συγκοινωνίας, ποδηλάτου και περιπάτου.

Πιο συγκεκριμένα:

> Πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου. Το σχέδιο προβλέπει τη μετατροπή του δρόμου σε άξονα περιπάτου και ποδηλάτου, με τη διέλευση των δημόσιων συγκοινωνιών και επέκταση του τραμ έως την οδό Πατησίων. Σήμερα γίνεται κυκλοφοριακή μελέτη από το ΕΜΠ, ώστε μέσα στο επόμενο έτος να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.

> Μονοδρόμηση των παράλληλων οδών Πατησίων και Αχαρνών, ώστε η μία να εξυπηρετεί την είσοδο στο κέντρο και η άλλη την έξοδο.
Πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του αρχαιολογικού περιπάτου της Αθήνας. Μέσα στο έτος θα δημοπρατηθεί.

> Ανάπλαση των πλατειών Θεάτρου στο κέντρο, Σωτήρη Πέτρουλα στον Κολωνό (οδός Λένορμαν), Αγίου Παντελεήμονα, Αγίου Νικολάου, Αττικής, Αγίου Στυλιανού στα Ανω Λιόσια και δημιουργία νέας πλατείας στα Καμίνια (συμβολή οδών Θηβών και Φαλήρου).

> Πιλοτικό πρόγραμμα "ΑθήναΧ4": κατάργηση του σταυρού που σχηματίζουν οι ενδιάμεσοι δρόμοι σε ένα οικοδομικό τετράγωνο και μετατροπή τους σε χώρους πρασίνου. Θα γίνουν 6 αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί.

> Μελέτη για την αναβάθμιση της οδού Πειραιώς, με την επιδότηση ενεργειών αισθητικής και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων της.
Πιλοτικό πρόγραμμα ζωγραφικής "τυφλών" όψεων κτιρίων.

> Δημιουργία δύο ποδηλατόδρομων από τον Φαληρικό Ορμο έως τα Λιμανάκια Βουλιαγμένης και από την Κηφισιά έως το Φάληρο (παράλληλα με τις γραμμές των ΗΣΑΠ). Το τμήμα του τελευταίου, από το κέντρο έως το Φάληρο, θα δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους.

> Παρεμβάσεις για την προστασία της λίμνης Κουμουνδούρου και του υγρότοπου στο Βουρκάκι Μεγάρων.

> Μελέτη για την ανάπλαση της περιοχής των προσφυγικών στην Καισαριανή.

> Εκπόνηση προγράμματος για την αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας της οδού Πειραιώς. Θα αφορά την ιεράρχηση και υλοποίηση επιμέρους παρεμβάσεων που είχαν προταθεί από παλαιότερη μελέτη πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς και τη διερεύνηση αισθητικής και ενεργειακής αναβάθμισης σημαντικών ιδιωτικών κτιρίων.

> Πιλοτικό πρόγραμμα φύτευσης στεγών δημοσίων κτιρίων. Μέσα στο 2010 θα ολοκληρωθούν τα δύο πρώτα.

Τατιάνα Ρόκου - Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010
Αν υπαρχουν μεχρι τοτε και αν γινουν....... εχουν να αλλαξουν υπουργοι στη πορεια, μαζι με τους υπουργους ερχονται και οι αλλαγες και το αποτελεσμα θα ειναι να μεινουν στα χαρτια......
Να δώ την Πανεπιστημίου πεζόδρομο απο Σύνταγμα μέχρι Ομόνοια και ας πεθάνω.... Απο εκεί περνάνε τα μισά λεωφορεία της Αθήνας... Και τα μισά να κόψουν τα υπόλοιπα που? Στην Σόλωνος όπως γίνεται με τις πορείες που για να την κατέβεις θες 25 λεπτά?

Το άλλο με την Πατησίων και την Αχαρνών πιο σωστό φαινεται. Αν υποθέσουμε πάντα ότι ως είσοδο θεωρούμε την Πατησίων...
(16-06-2010, 02:34 AM)Paul:) Έγραψε: [ -> ]Να δώ την Πανεπιστημίου πεζόδρομο απο Σύνταγμα μέχρι Ομόνοια και ας πεθάνω.... Απο εκεί περνάνε τα μισά λεωφορεία της Αθήνας... Και τα μισά να κόψουν τα υπόλοιπα που? Στην Σόλωνος όπως γίνεται με τις πορείες που για να την κατέβεις θες 25 λεπτά?

Το άλλο με την Πατησίων και την Αχαρνών πιο σωστό φαινεται. Αν υποθέσουμε πάντα ότι ως είσοδο θεωρούμε την Πατησίων...

Μα απ' οτι ξερω αν και θα πεζοδρομηθει η Πανεπιστημιου, θα αφησουν μονο μια λωριδα για να περναναε μονο απο εκει τα τρολλευ και τα λεωφορεια. Επισης θα υπαρχει και προβλεψη ωστε να περασει απο εκει το τραμ!

Μεχρι στιγμης ολα σωστα τα βρισκω. Το θεμα ομως ειναι να γινουν ολα αυτα με τις σωστες υποδομες
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Αλλαγές σε ολόκληρη την περιοχή του κέντρου θα φέρει η προωθούμενη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, η οποία θα συνοδεύεται από δυναμικές παρεμβάσεις που φτάνουν ώς την Πατησίων και τη Συγγρού, στο ύψος του παλιού εργοστασίου «Φιξ».

Σε επόμενα στάδια τα μέτρα θα επεκταθούν ώς την περιοχή του «Χίλτον», δημιουργώντας ένα δυναμικό πόλο στην πρωτεύουσα με νέο σημείο αναφοράς την περίφημη αθηναϊκή τριλογία που συνθέτουν τα μοναδικής ομορφιάς κτίρια της Ακαδημίας, του Πανεπιστημίου και της Βιβλιοθήκης.

Η μέση κυκλοφορία στην Πανεπιστημίου κυμαίνεται από 80 έως και 100 χιλιάδες οχήματα την ημέρα, που με βάση τα μαθηματικά δεν μπορεί να απορροφηθούν από τους γειτονικούς δρόμους. «Τα δεδομένα υπάρχουν για να ανατρέπονται», μας εξήγησαν αρμόδιοι στο υπουργείο Περιβάλλοντος, που θεωρούν ότι ο στόχος δεν είναι να διοχετευθεί η κυκλοφορία στο υπόλοιπο δίκτυο, αλλά η εγκατάλειψη του Ι.Χ. για τις κινήσεις στο κέντρο. Επικαλούνται μάλιστα την εμπειρία από τον άξονα της Δ. Αρεοπαγίτου-Απ. Παύλου. Πριν από την πεζοδρόμησή του δεν ήταν λίγοι αυτοί που προέβλεπαν κυκλοφοριακό χάος, αλλά διαψεύστηκαν από την πράξη.

Οι καθοριστικές αποφάσεις θα ληφθούν το φθινόπωρο, με βάση την κυκλοφοριακή μελέτη που είναι στη φάση της εκπόνησης από τον καθηγητή Μαθιό Καρλαύτη και ομάδα ειδικών του Πολυτεχνείου. Με τα έως τώρα δεδομένα προβλέπονται τα εξής:

* Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα επεκτείνεται ώς το Αρχαιολογικό Μουσείο, στις αρχές της Πατησίων και θα συνδυαστεί με τη μελλοντική γραμμή του τραμ που θα φτάνει ώς την πλατεία Αιγύπτου, με μακροπρόθεσμη προοπτική να φτάσει ώς τα Πατήσια.

* Η Ακαδημίας αλλάζει κατεύθυνση για να εξυπηρετεί όσους κινούνται προς τα Πατήσια, που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την 3ης Σεπτεμβρίου. Με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργεί ως δίδυμο με τη Σταδίου που θα παραμείνει ως έχει. Η αλλαγή της Ακαδημίας αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στο κέντρο, αφού είναι ανηφορική και τα οχήματα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο.

* Στο μικροσκόπιο βρίσκονται και όλοι οι κάθετοι δρόμοι και θεωρείται βέβαιο ότι θα πεζοδρομηθεί η Ρήγα Φεραίου, ο μικρός δρόμος ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τη Βιβλιοθήκη, σε συνδυασμό με τη νέα μείωση των λεωφορειακών γραμμών που περνούν από την περιοχή.

Σε επόμενη φάση σχεδιάζεται η «βύθιση» της Ακαδημίας, ώστε η διαμορφωμένη ζώνη γύρω από την τριλογία να περιλάβει και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.

Σημείο-κλειδί είναι η διαμπερής κυκλοφορία, αφού θεωρείται ότι πάνω από το 60% των οχημάτων που διασχίζουν το κέντρο κατευθύνονται προς άλλες περιοχές. Η ομάδα του Πολυτεχνείου δοκιμάζει κυκλοφοριακά μοντέλα για να βρει τρόπους για να ανακόπτεται η κυκλοφορία στα όρια ενός περιμετρικού οδικού άξονα. Αφορά ένα μικρότερο δακτύλιο που θα συγκροτείται από τις οδούς Φιλελλήνων-Συγγρού-Καλλιρρόης-Βασ. Κωνσταντίνου-Βασ. Σοφίας.

Η διερεύνηση αυτή συνδέεται με τα επόμενα βήματα των παρεμβάσεων, που περιλαμβάνουν τρεις σημαντικές πεζοδρομήσεις:

* Της λεωφόρου Αμαλίας από το Σύνταγμα ώς τη διασταύρωση με τη Φιλελλήνων, στο ύψος της ρωσικής εκκλησίας.

* Τμήματος της Β. Κωνσταντίνου από την οδό Ριζάρη ώς τον κόμβο του «Χίλτον», που θα φέρει την ενοποίηση χώρων άνω των 300 στρεμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται το πάρκο Ριζάρη, ο χώρος γύρω από το Βυζαντινό και Πολεμικό Μουσείο, καθώς και η αρχαιολογική ζώνη του Λυκείου του Σωκράτη.

* Τμήματος της Συγγρού ή της Καλλιρρόης ώστε να εξασφαλιστεί ο χώρος που σήμερα λείπει γύρω από το εργοστάσιο «Φιξ», το οποίο προορίζεται να στεγάσει το μουσείο σύγχρονης τέχνης. *