Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ] ΟΣΕ: Ψάχνουν λύση για μεταφορά φορτηγών με τρένα
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Ασκήσεις επί χάρτου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι από την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων στις οδικές παρακάμψεις των Τεμπών πραγματοποιούνται στον ΟΣΕ, που προσπαθεί να δηλώσει παρών και στη μεταφορά εμπορευμάτων.
Η κατολίσθηση στα Τέμπη προκάλεσε μεν αύξηση της επιβατικής κίνησης στα τρένα, ωστόσο δεν έχει συμβεί κάτι ανάλογο με τις εμπορευματικές μεταφορές. Υπολογίζεται πως 1.000 με 1.500 βαρέα οχήματα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση τις παρακάμψεις του δευτερεύοντος οδικού δικτύου, το οποίο όμως δεν σχεδιάστηκε για τέτοια χρήση. Οι προειδοποιήσεις γεωλόγων για πιθανές κατολισθήσεις αλλά και η σταδιακή επιδείνωση του καιρού εντείνουν την ανησυχία, καθώς αν «διπλώσει» μια νταλίκα εξαιτίας ολισθηρότητας του οδοστρώματος, η συγκοινωνία μεταξύ Βορρά και Νότου θα διακοπεί για άγνωστο διάστημα.

Υστερα από σχετικό αίτημα του υπουργείου Υποδομών οι εταιρείες του ΟΣΕ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής, ΕΔΙΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) εξετάζουν τρόπους για τη μεταφορά των βαρέων οχημάτων με τη χρήση ειδικών βαγονιών για μια διαδρομή περίπου 8 χλμ. μεταξύ Τεμπών και Ραψάνης. Τα τρένα δεν θα χρησιμοποιούν τη νέα χάραξη, στην οποία περιλαμβάνονται και οι σήραγγες των Τεμπών, αλλά την παλαιά γραμμή, η οποία είναι σε σχετικά καλή κατάσταση και μπορεί να λειτουργήσει για τον συγκεκριμένο σκοπό. Αν όλα αυτά γίνουν, το τρένο θα μπορεί να μεταφέρει ώς και το 1/3 των βαρέων οχημάτων, ανακουφίζοντας σημαντικά τις περιοχές που τις τελευταίες εβδομάδες. στενάζουν υπό το βάρος των τριαξονικών.

Το σχέδιο προβλέπει να δημιουργηθούν πλατφόρμες στα δύο άκρα της διαδρομής, ενώ στελέχη του ΕΔΙΣΥ δηλώνουν πως μπορούν σε διάστημα 8-10 ημερών να διαθέσουν τις απαιτούμενες ντιζελομηχανές. Το πρόβλημα έγκειται στην απουσία ειδικών βαγονιών που θα μπορούν να σηκώσουν το βάρος εμπορευμάτων και οχημάτων. Στον «στόλο» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχουν σήμερα τέτοια βαγόνια και μόνη λύση αποτελεί η μίσθωση βαγονιών από το εξωτερικό.

Το κακό είναι πως η κατολίσθηση στα Τέμπη συνέπεσε χρονικά με την εισβολή του χιονιά στη Δυτ. Ευρώπη, η οποία παρέλυσε τα οδικά δίκτυα και έστρεψε πολλές επιχειρήσεις μεταφορών στον σιδηρόδρομο. Ετσι, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πολλά βαγόνια διαθέσιμα, ενώ όσα είναι ελεύθερα διατίθενται με υψηλό ενοίκιο.

Ν.Μ.