Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[in.gr] Ξεμένουν από λεωφορεία και τρόλεϊ οι αστικές συγκοινωνίες
#1
ΠΗΓΗ

Ξεμένουν από λεωφορεία και τρόλεϊ οι αστικές συγκοινωνίες


Αθήνα
Με περαιτέρω συρρίκνωση απειλείται το πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), το οποίο έχει ήδη μειωθεί σταδιακά περίπου στο μισό τα τελευταία χρόνια.

Ως το τέλος του 2016 περίπου 500 λεωφορεία και τρόλεϊ αναμένεται να αποσυρθούν από την κυκλοφορία, λόγω παλαιότητας αλλά και της υποχρεωτικής συμμόρφωσης με την περιβαλλοντική νομοθεσία.

Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης μάλιστα οι συγκοινωνιακές εταιρίες αδυνατούν να προχωρήσουν στην προμήθεια οχημάτων, το κόστος των οποίων αναμένεται να ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ και γι΄ αυτό προσπαθούν να εντάξουν την προμήθεια στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020.

Την πρόθεση των διοικήσεων να προμηθευτούν λεωφορεία και τρόλεϊ μέσω ΕΣΠΑ επισημαίνουν σε απαντήσεις τους σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση ο διευθύνων σύμβουλος των «Συγκοινωνιών Αθηνών», Γρηγόρης Δημητριάδης και της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου.

Η πρόταση προς το παρόν δεν έχει εγκριθεί, ωστόσο η ΟΣΥ διενεργεί ήδη σχετική μελέτη σκοπιμότητας με στόχο το συγκεκριμένο θέμα, ώστε να είναι δυνατή η ένταξη του έργου με μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας.

Στόχος είναι η προμήθεια στη νέα προγραμματική περίοδο να αφορά την απόκτηση μιας πρώτης ομάδας οχημάτων ώστε να γλιτώσουν το... μπλακ άουτ οι συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα, καταβάλλεται προσπάθεια για την καταρχήν ένταξη 300 θερμικών οχημάτων - λεωφορείων, δηλαδή 180 λεωφορείων μήκους 12 μέτρων και 120 οχημάτων 18 μέτρων, καθώς και 45 ηλεκτροκίνητων οχημάτων 12 μέτρων (τρόλεϊ).

«Για το σκοπό αυτό και για να καταστεί ώριμη η εν λόγω προμήθεια στο νέο ΕΣΠΑ, συντάσσεται ήδη μελέτη σκοπιμότητας και κόστους - οφέλους, ενώ παράλληλα βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η σύνταξη των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών» επισημαίνει στην απάντησή του ο κ. Οικονόμου.

Ο ίδιος σημειώνει ότι επί του παρόντος «με βάση τους διαθέσιμους χρηματοδοτικούς της πόρους και την υφιστάμενη οικονομική συγκυρία, η εταιρία προμηθεύεται τα απαιτούμενα ανταλλακτικά, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη διαθεσιμότητα και ασφαλής κατάσταση του στόλου της».

Ωστόσο, εάν δεν εξευρεθεί σύντομα μια λύση, τα προβλήματα θα γιγαντωθούν αφού πηγές της ΟΣΥ εκτιμούν ότι στα τέλη του 2016 ο ενεργός στόλος των λεωφορείων θα μειωθεί κατά 415 οχήματα (22%) και των τρόλεϊ κατά 134 οχήματα (38%).

Ο στόλος της εταιρίας θεωρείται ήδη γηρασμένος με μέσο όρο ηλικίας που ξεπερνά τα 12,5 χρόνια, αφού η τελευταία προμήθεια οχημάτων έγινε το 2006 με αποτέλεσμα οι βλάβες να είναι συχνές και η συντήρηση των οχημάτων ιδιαίτερα δαπανηρή.

Την ίδια στιγμή, την κατάσταση δυσχεραίνει περισσότερο ο αυξημένος ρυθμός συνταξιοδοτήσεων στην ΟΣΥ, ο οποίος αφήνει την εταιρία χωρίς ανθρώπινες εφεδρείες.

Φέτος αναμένεται να αποχωρήσουν άλλοι 200 εργαζόμενοι με αποτέλεσμα τα κενά - κυρίως σε οδηγούς και τεχνίτες - να καλύπτονται οριακά με δεδουλευμένα ρεπό και υπερωρίες, που κοστίζουν ακριβά.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)