Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.75 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα;
#1
Με τα ιδιαίτερα σκληρά μέτρα που πρέπει να ληφθούν λόγω της κρίσης, θα κληθούν και οι συγκοινωνίες να λάβουν μέτρα για περιορισμό του κόστους. Ποια μπορούν να είναι αυτά; Σκέφτεστε τρόπους ώστε να εξοικονομηθούν χρήματα χωρίς να υπάρξει μεγάλη έκπτωση και στις παρεχόμενες υπηρεσίες;

Σκέφτηκα κάποια...

Σε διοικητικό επίπεδο:
- Συγχώνευση των εταιρειών παροχή συγκοινωνιακού έργου, ώστε να μειωθεί το διοικητικό προσωπικό. Η Ε.ΘΕ.Λ. μπορεί να συγχωνευθεί με τον Η.Λ.Π.Α.Π. όπως και τα τρία σιδηροδρομικά μέσα (Μετρό, Η.Σ.Α.Π. και Τραμ).

Στο θέμα των εισιτηρίων:
- Αυστηρότερος έλεγχος ώστε να μην χάνονται χρήματα από τζαμπατζήδες. Ίσως να μπορούσε να εφαρμοστεί το σύστημα του Λονδίνου με την υποχρεωτική είσοδο από την μπροστινή πόρτα και την επίδειξη του εισιτηρίου στον οδηγό για τα λεωφορεία, και την τοποθέτηση φραγμάτων στα ακυρωτικά μηχανήματα που θα ανοίγουν μόνο με την ακύρωση του εισιτηρίου (ή ανάγνωση του ήδη ακυρωμένου) για το Μετρό (και τον ΗΣΑΠ).
- Μείωση του ωραρίου των επανδρωμένων εκδοτηρίων (π.χ. να κλείνουν 9 το βράδυ) και προτροπή για την χρήση αυτόματων εκδοτικών μηχανών. Διάθεση των μηνιαίων και ετήσιων εισιτηρίων και από άλλα σημεία πώλησης, και ισχύς τους για 30 μέρες από την ακύρωση και όχι υποχρεωτικά από την 1η ως την τελευταία μέρα του μήνα (αντίστοιχα και για τα ετήσια).

Εξοικονόμηση ενέργειας:
- Απενεργοποίηση των κυλιόμενων κλιμάκων τις ώρες που η επιβατική κίνηση είναι μικρή. Οι επιβάτες με αποσκευές να μπορούν τις ώρες αυτές να χρησιμοποιούν το ασανσέρ.
- Τα λεωφορεία των τοπικών γραμμών με μικρή επιβατική κίνηση να έχουν σβηστά τα φώτα καμπίνας όταν δεν υπάρχει μέσα επιβάτης (πολλές φορές έχω δει τα 501/527 να έχουν μέσα μόνο τον οδηγό τους, και είμαι βέβαιος ότι το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες γραμμές).
- Στον ΗΣΑΠ υπάρχει το καλοκαίρι μεγάλη σπατάλη λόγω ορισμένων που, έστω κι αν λειτουργεί το κλιματιστικό των τρένων, ανοίγουν τα παράθυρα οπότε υπάρχει απώλεια ψύξης και αύξηση της ενέργειας που καταναλώνεται. Στην ανάγκη να κλειδώνουν τα παράθυρα.
- Στα λεωφορεία Solaris τα φυμέ τζάμια κάνουν δουλειά αν οι καταπακτές της οροφής είναι ανοιχτές και ο ζεστός αέρας (που κινείται ανοδικά) ξεφεύγει. Στα λεωφορεία αυτά το κλιματιστικό μπορεί να λειτουργεί σε μικρότερη ένταση απ' ότι σε ένα Mercedes, με το ίδιο αποτέλεσμα. Νομίζω μάλιστα ότι οι καταπακτές ελέγχονται και ηλεκτρονικά από τον οδηγό και ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ο περιορισμός του ωραρίου λειτουργείας δεν θα ωφελούσε σε κάτι, καθώς με το εργασιακό καθεστώς που θα επικρατήσει οι ώρες αιχμής, ειδικά οι απογευματινές, θα μετατοπιστούν σε σχέση με το τι ξέρουμε σήμερα. Το ωράριο εργασίας αναμένεται να αυξηθεί για πολλούς στις 15-18 ώρες ημερησίως, ενώ μαζί με τις υπερωρίες μπορεί να ξεπερνά τις 20. Άρα η απογευματινή αιχμή θα μετατοπιστεί ίσως πολύ κοντά στην λήξη της κυκλοφορίας. Επίσης, είναι πολύ πιθανόν να καταργηθούν αρκετές αργίες και ημιαργίες που υπήρχαν ως τώρα (ειδικά αυτές που δεν αποτελούν αργίες σε άλλες χώρες, όπως του Αγ. Πνεύματος η ο Δεκαπενταύγουστος), που μπορεί να επιβάλλουν συνεπώς την λειτουργία των ΜΜΜ με κανονικό πρόγραμμα αυτές τις μέρες, ενώ πολλές εταιρείες, με σκοπό την αύξηση του παραγωγικού τους έργου, θα επιβάλουν εργασία και τα Σαββατοκύριακα. Με το διαρκώς αυξανόμενο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, και περικοπές της παροχής εταιρικών αυτοκινήτων που τώρα υπάρχουν σε κάποιες εταιρείες, με την μείωση μισθών που θα καθιστούν ασυγχώρητη πολυτέλεια την χρήση Ι.Χ. ή ταξί, ολοένα και περισσότεροι θα στραφούν προς τα ΜΜΜ από ανάγκη πλέον και όχι από συνειδητή επιλογή.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα; - από panos81 - 30-04-2010, 10:22 AM
[Χωρίς Θέμα] - από Cmaniac - 30-04-2010, 03:23 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)