Leoforeia.gr | Forum
[Ημερησία] Στο κόκκινο η λαθρεπιβίβαση και τα έσοδα του ΟΑΣΑ - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+----- Θέμα: [Ημερησία] Στο κόκκινο η λαθρεπιβίβαση και τα έσοδα του ΟΑΣΑ (/showthread.php?tid=6646)



[Ημερησία] Στο κόκκινο η λαθρεπιβίβαση και τα έσοδα του ΟΑΣΑ - GeorgIrisbus - 14-06-2012

Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν φτάσει οι λαθρεπιβάτες στα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς 3 στους 10 επιβάτες μετακινούνται χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έχει εκτοξευτεί στο 30% το πρώτο τετράμηνο του 2012 όταν το 2008 βάση σχετικής μελέτης το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 1,8%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή οι οδικές συγκοινωνίες έχουν μειώσει κατά 30% το έργο τους σε σχέση με το 2010, γεγονός που σημαίνει πως η αύξηση της λαθρεπιβίβαση σε απόλυτους αριθμούς είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Στελέχη της αγοράς, αποδίδουν την «έκρηξη» του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης στην δραματική συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος αλλά και στην κατάργηση του σώματος Ελεγκτών μετά την εφαρμογή του νόμου για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ που προέβλεπε μείωση του προσωπικού των εταιρειών μέσα από μετατάξεις και υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις.

Ενδεικτικό είναι ότι πριν τη διάλυση του Σώματος Ελεγκτών υπήρξαν 800 εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι που διενεργούσαν καθημερινά ελέγχους σε όλα τα μέσα ενώ σήμερα Κάρτα Ελεγκτή έχουν μόλις 400 άτομα τα οποία κάνουν εθελοντικά ελέγχους μετά το τέλος του ωραρίου τους. Παράγοντες της αγοράς, προβλέπουν ότι η λαθρεπιβίβαση θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, ειδικά μετά και την αύξηση κατά 25% στις τιμές των εισιτηρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2013, όπως προβλέπει το μνημόνιο.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2010 του ΟΑΣΑ το ετήσιο κόστος της λαθρεπιβίβασης ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ ενώ χωρίς εισιτήριο μετακινούνται περίπου 120 εκατ. επιβάτες.

Έσοδα

Στο μεταξύ, σημαντικές μειώσεις εσόδων καταγράφουν το πρώτο τετράμηνο του έτους οι αστικές συγκοινωνίες οι οποίες φαίνεται να πλήττονται από τη λαθρεπιβίβαση αλλά και τη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Στη ΣΤΑΣΥ (Τραμ. Μετρό, Ηλεκτρικός) το πρώτο τετράμηνο η μείωση εσόδων έφτασε το 5% ενώ στην ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) το 10%!!!

Πάρα το γεγονός ότι η επιβατική κίνηση παρουσιάζεται μειωμένη σε σχέση με πέρυσι ωστόσο λόγω των περικοπών στις αποδοχές των εργαζομένων αλλά και της μείωσης του έργου των λεωφορείων οι εταιρείες παρουσιάζουν μείωση λειτουργικών εξόδων κατά 23%.

Ιδιαίτερα θετική πορεία παρουσιάζει η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με στελέχη του ΟΑΣΑ να τονίζουν ότι τα ελλείμματα που θα εμφανίσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) υπερκαλύπτονται από το πλεόνασμα της ΣΤΑΣΥ. Μάλιστα στο τετράμηνο ο Όμιλος παρουσιάζει πλεόνασμα 500.000 ευρώ.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Την ίδια ώρα, στον … «πάγο» για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμη μπαίνει το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» του ΟΑΣΑ ο διαγωνισμός για το όποιο δεν έχει ολοκληρωθεί ενώ οι λαθρεπιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς φαίνεται να αυξάνονται καθημερινά. Το φαινόμενο αναμένεται να πάρει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς από τον επόμενο χρόνο αναμένονται μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

Αν και το σύστημα θα έπρεπε να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2012 προκειμένου να εξαλείψει τη λαθρεπιβίβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, ωστόσο φαίνεται πως παίρνει παράταση ενός τουλάχιστον έτους. Την ίδια στιγμή οι ελεγκτές στα μέσα έχουν μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες απώλειες εσόδων από τους επιβάτες που κυκλοφορούν χωρίς εισιτήριο.

Το σώμα των Ελεγκτών που είχε συσταθεί δεν λειτουργεί πλέον και ο έλεγχος εισιτηρίων γίνεται εθελοντικά από τους εργαζόμενους οι οποίοι σύμφωνα με το νόμο περί εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών δεν μπορούν να λαμβάνουν υπερωριακή απασχόληση. Αποτέλεσμα είναι οι έλεγχοι να φθίνουν καθημερινά και τα οφέλη από πρόστιμα σχεδόν να μηδενίζονται.